Tangisan Seorang Isteri...

37 ulasan:
Assalamualaikum semua..
selamat petang ...cane hari ni sihat ?
qaseh sihat2 je..heh2..hope korang semua sentiasa di bawah payung rahmat ilahi ~
taon ni taon orang kawen eh..haha ramai betul yang nak kawen..
ok untuk yang bakal2 berkahwin tu ..sedia masuk dalam alam rumahtangga ~
dan jalani tanggungjawab dengan matang ..semoga bahagia dunia akhirat...
tapi jangan buat seorang isteri tu menangis...menangis kerana dia tak mampu menanggung keperitan hidup,.
so suami bersama2 lah dengan isteri..bukankah isteri mu itu peneman hingga ke akhir hayat ~

seorang isteri sanggup meminum racun demi suaminya...
besar nya pengorbaban isteri..:)tapi adakalanya pengorbanan seorang isteri langsung tiada di mata suami..
jangan biar kan ia menangis seorang diri..temani lah dan peganglah tangannya..

jika seorang isteri menagis di depan mu " hargai lah ia sebelum terlambat"
 jika seorang isteri menangis di hadapanmu "itu bermakna dia tidak dapat menahan kesedihannya lagi"
 jika seorang suami memegang tangan isterinya di kala isteri sedang menangis "dia akan tinggal di samping mu selama2nya"
 jika kau membiarkan dia pergi "dia takkan kembali menjadi dirinya seperti dahulu lagi "selamanya !
 seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah , kecuali di depan orang yang dia sayangi sangat2..kerana dia akan menjadi lemah !jika dia menyintai seseorang pasti ego seorang isteri hilang ~

 wahai suami2~
jika seorang isteri menangis keranamu ..tolong jangan sia2 kannya n langsung buat endah tak endah..jaga lah hati dan perasaannya ..jika kamu menyia2kannya maybe kau akan merosakkan kehidupannya ..
saat dia menangis keranamu...saat dia menangis di depan mu...saat air matanya jatuh membasahi pipinya ..
sapulah air mata itu..usaplah kepalanya lalu peluk lah kedakapanmu...kerana dia sangat memerlukan kamu..dan pandanglah kedalam matanya..rasai lah apa yang dia rasai ...jauh di dalm lubuk hati yang paling dalam ~
jika seorang isteri menagis keranamu pegang lah tangannya dengan penuh kasih sayang..kerana dia akan tetap bersamamu selama2nya..
istimewanya seorang isteri
seorang isteri walaupun lembut di luaran tapi dia punyai kekuatan yang sangat luar biasa yang telah di anugerahkan oleh Allah...  mampu menahan kesakitan bersalin..menjaga anak2 hingga dewasa..berjaga siang dan malam kerana naluri keibuan..kasihnya seorang ibu pada anak..dan tak mahu menyusahkan suami yang kdg2 tido hingga ke pagi ~
tutur katanya yang lembut penuh dengan kebenaran ..tidak mampu untuk membohongi suami ..
senyuman yang mengukir di bibir adalah semangat untuk orang yang di cintai nya 
pelukan dan ciumannya yang selalu menghangat kan anak2 dan membahagiakan seisi keluarganya ~
Dia sentiasa tersenyum melihat org2 yang dicintai nya tertawa 
dia terharu , menangis melihat kesengsaraan pada org2 yang dikasihinya..
dia mampu tersenyum di sebalik kesedihannya ~
dia sangat gembira melihat sebuah kelahiran ...tanpa merasa apa2 kesakitan 
dia sangat sedih bila melihat sebuah kematian..
dan tangisannya mampu mendamaikan sebuah persengketaan ..begitu dalam pengorbanan isteri..
hati berbicara:
tapi adakalanya suami tak mampu melihat pengorbanan seorang isteri..sehinggalah suatu perpisahan itu terjadi ~
abadikan lah dirimu dan dirinya selamanya2~
dan hargai lah setiap pengorbanan seorang isteri dan jadilah seorang suami yang sangat2 dihormati ...:)...
ingati setiap detik2 bersama dan abadikan kenangan dan kbhgiaan itu hingga menutup mata ...

37 ulasan:

niesz berkata...

btul2..jgn bile da xde nnti br tercari2..hehe..


updated entry :pantun bukan nk cri gado,just nk bg info

Encik MamaT berkata...

qaseh dah kawen ke :)

Ogy berkata...

..kadangkala keegoan seorang lelaki ni terlalu tinggi...bila melihat isteri menangis..dia hanya membiarkan tangisan itu kering..reda sendiri....

bila dh kehilangan isteri barulah nk menyesali..tp masih juga ego nk mengaku kesilapan berpunca dr silapnya sendiri..huhu...

Ujang9897 berkata...

ayat org nk bergelar isteri la nie..hahahahaha

gila la nyah nk kawin

Sunah Mohammad berkata...

nak like tak leh la...:p

BlueberrY CheesE berkata...

terharu..nice entry dear ^^

Indra Amirrul berkata...

http://fiarcacoutura.blogspot.com/2011/01/segmen-ma-favori-marque.html

anda ditag..jom singgah utk join...:)

Pembawa_Wacana berkata...

terharu aku bace enry ni....sob3... Undi la aku ye kalo sudi...hehehe

farasakura berkata...

eheheee qaseh bile lagi nak kawen? heee jangan lupe jemput XD

Amira Naddia berkata...

suami je yg ssh nk hargai isteri... mane nk cr ek bakal suami yg btul2 penyayang..

MUXLIMO berkata...

Hanya dua jenis wanita di alam semesta:
1. racun dunia
2. perhiasan dunia

Harapan semua lelaki - semua (calon suami) adalah yang kedua. Tentu hanya lelaki yang pantas yang bisa mendapatkannya. InsyaAllah.

MUXLIMO berkata...

Oya... sebenarnya lelaki juga menangis lo..(karena lelaki manusia juga 'kan?!) hehehe

salah satu contoh tangisan lelaki ada di sini:
http://muxlimo.blogspot.com/2010/08/air-mata-lelaki.html

:P

mofaizmz berkata...

hmm.. suami yg cemerlang adalah suami yg mampu memimpin.. kasar pada pandangan mata xsemestinya tak lembut hatinya..

hoo.. ni topik subjektif ni..

Tanpa Nama berkata...

yup btoi..kdang2 mnusia ni xhrgai ape y ada kt dpn mte bile dh khilangan bru la trsedar..tpi tu dh trlmbat kn...

caliph shuriken berkata...

nice sharing ^^

p/s: dh trasa nk bahagiakan hidup seorg yg special ni, hikk...

kAtAk H!jAu berkata...

bce entry neh mcm terharu pulak.. mcm touching pon ade.. eh, mcm2 feel ade.. adeh

Aboy93 berkata...

erm.. btol gak.. kdg2 ade suami yang tak kisah pon pengorbanan isterinya.. kan3?

Qaseh dalia adelia berkata...

@niesz
yes dear...xkisah lah isteri ke parents ke...kena hargai

Qaseh dalia adelia berkata...

@Encik MamaT
belum kawen lagi lah ...haha

Qaseh dalia adelia berkata...

@Ogy
mama dah kawen ..tentu tau kan asam garam rumahtangga hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

@Ujang9897
shut up u !

Qaseh dalia adelia berkata...

@Sunah Mohammad
nape xleh like..ngeee

Qaseh dalia adelia berkata...

@BlueberrY CheesE
tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

@Indra Amirrul
makk oiii sempat tag hehe insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

@Pembawa_Wacana
undi untuk ape lak?

Qaseh dalia adelia berkata...

@farasakura
lalala soalan cepu intan ngee lmbat agy dear

Qaseh dalia adelia berkata...

@Amira Naddia
nak qaseh tolong carikan ke..haha sis lawa

Qaseh dalia adelia berkata...

@MUXLIMO
insyaAllah andainya diri tu pilihan wanita solehah ..pasti dapat :)

Qaseh dalia adelia berkata...

@MUXLIMO
hehe memang laki menangis tapi susah nak lihat

Qaseh dalia adelia berkata...

@mofaizmz
eceh bila faiz dah mula berjiwang

Qaseh dalia adelia berkata...

@senydream
yup so hargai n bljar dr kesilapan

Qaseh dalia adelia berkata...

@caliph shuriken
wah caliph dah nak kawen eh

Qaseh dalia adelia berkata...

@kAtAk H!jAu
maknanye ade perasaan hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

@Aboy93
yup...nnt jd suami hargai isteri okeyh ?

Ogy berkata...

pendapat ni berdasarkan pengalaman lampau je...Alhamdulillah...dpt seorang suami yg pandai menghargai..skrg.... :)

Qaseh dalia adelia berkata...

@Ogy
alhamdulillah mama..semoga terus bhgia hgga ke akhir hayat ye

jeffherwan berkata...

makin kuat dugaan dn cabaran itu makin dkt kita pd ksnangan itu..yg trbaik tuk kita smuanya sntiasa mnsyukuri akn sgala nikmatnya...

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com