Perlu ke menggedik ? luahan jiwa yg terdampar heheheh

Assalamualaikum semua..
selamat petang lagi...entry last sebelum balik keje..
haisyyy banyak pulak entry hari ni...
bila kerajinan melandai hati yang suci eceh suci ke?whatever lah kikiki..

hurmmm nak tanya sikit ye...
blog kita memang lah hak kita untuk menulis apa saja kan..
janji tak kacau orang lain tapi  tanpa orang lain tiada lah pembaca..
patutkan gedik2 dalam blog?
kadang2 dalia pun gedik jugak tapi bukan bermaksud gedik tu mengada2 .. dalia seorang yang peramah ngan sape2 pun..cuma sekarang malas nak bw..hehehe.. xtau nape..tapi kalau yg dtg komen2 tu dalia bls balik hehe..gedik sikit2 je kadang2 tapi tak lupa diri hinggakan orang lain menyampah ...or dah ada yang menyampah dengan dalia..dalia juz dapat mintak maaf...

kadang2 kelakuan di salah erti.. bila kita peramah sangat pun orang cakap kita gedik..
huhu sebenarnya gedik tak sama dengan peramah ..haisyy ape aku mengarut pun entah lah..
juz nak cakap kat sini.. rasanya biar lah berpada2 ... hehe sometimes tak perlu guna "blog aku sukati aku lah" sebab orang lain pun akan cakap "ko ni gedik lah , n sukati aku jari aku nak taip ape pun"
2 benda yang berbeza tapi maknanya lebih kurang je kan ~
so hidup ni perlu ingat mengingati kan ..jangan cepat melatah andainya teguran tu betul ~
jangan cepat terasa andai nya teguran2 tu untuk memperbaiki diri kita sendiri...
macam lagu juara ajl kita.."tolong ingatkan aku"
hehe so siape2 yang rasa menyampah dengan dalia..tegurlah dalia dengan baik supaya hati ni tak terasa malah lebih bersemangat..dan janganlah tegur dengan kata2 yang mengguris hati ... kerna tu langsung tak dapat masuk ke dalam hati...dalia ok je kalau nak tegur2 tapi kutuk2 xboleh pergi derrr.. eh xboleh blah derrr..hehe so tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi..

bila kita semakin naik ke atas...ramai di luar sana cuba mencari kelemahan kita ..even benda kecik sekalipun..diorang fikir apa yang hebat sangat ttg kita ..tak kisah lah dalam dunia blog or dunia luar sekalipun.. andai hati kita cepat melatah ..perasaan tu terus tidak akan tenang...andainya kita fikir positif n terdapat kebenaran dalam teguran tu..ambil lah manfaat di sebaliknya.. someday we will know what the important dalam hidup kita ni..
ok cuba pilih nak keseorangan atau nak beramai2 ? bila keseorangan mesti lah tak ada siapa2 di sekeliling kita ..hati sunyi je kan..tak ada siapa nak tolong ingatkan kita..tapi bila ramai2 kita ada org yg bagi kita ksh syg,nasihat or byk lagi..cuma kita kena pndai pilih dalam ramai2 tu kita nak ikut org yg salu nasihat kita ataupun kutuk kita dgn baik or jahat  ataupun tikam kita... kalau yg kutuk2 kita tu kalau kita abaikan tentu akan diam jugak .. kalau kita still layan layan dan layan ..haaa berpanjangan lah kan..first dalia kena kutuk pun terasa sangat2 geram n sedih tapi dalia akan dgr nasihat otai blog hehe yg always bg nasihat ..
(nasihat dr abg ben) hehe tq abg :) so lepas ni xperlu emosional sangat ...macam pantun abg ben..lalat ooo lalat tu hehe ~

hati berbicara :
apa yang penting kita mampu fikir apa yang terbaik dan apa yang tak baik..sometimes kena fahami disebalaik kutukan itu..sometimes per;u abaikan kutukan yg langsung xmembawa apa2 kebaikan atau pun dikenali sebagai pendengki...n sometimes kamu jangan ingat orang yang selalu sanjung2 kamu tak boleh tikam kamu dari belakang..dan sebaliknya..jgn ingat org yang kutuk2 kamu tak mampu jadi sahabat yang terbaik :) 
fikir2kan ... 

23 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. kadang2 kutukan tu la yang membawa kita ke arah yang lebih baik

    BalasPadam
  2. yeeehaaa....lalat oh lalat...bro ben pun selalu pesan..hati2 dgn lalat...

    tapi..kita musuh tetap musuh..hahaha

    BalasPadam
  3. sis pun selalu gedik2 dlm blog..tp janji message sampai dah la..kan?

    BalasPadam
  4. Biasala hidup nie.... Xde siapa perfect.. :))

    BalasPadam
  5. ni kejew smpai kul bpe ni qaseh?hehe..baek..t akim tegur bek2..=)

    BalasPadam
  6. jangan buat kutukan itu jadi penghalang kita nak berblogging :)
    happy blogging okey dear ♥

    BalasPadam
  7. semoga tabah..semoga kite mengambil ye sebagai teladan..semoga semua pun diambil pengajaran..tp..xfaham jugak org yg nk mengata org ni..huhu

    BalasPadam
  8. hee betui3 incek liquid sokong.!

    BalasPadam
  9. sebenarnya kita masing2 boleh fikir sendiri, kalau nak jadi pengkritik, jadilah pengkritik yg professional, semuanya boleh dilakukan dgn hemah, nak tak nak je..

    peace! :D

    BalasPadam
  10. @al_hakim
    smpai pukul 5.30 je saje balik lewat hehe.. tq akim

    BalasPadam
  11. salam perkenalan...
    i follow u, u follow me :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama