pagi yang indah~

3 ulasan:
Assalamualaikum ..
selamat pagi semua...
sihat ke?hope always sihat ye..skang ni musim hujan ha..
jangan main hujan sampai demam2 lak ye...cik dalia xpe..dia memang ngam dengan hujan..
hari2 kena hujan hehe...
skang ni pun hujan lebat...
bez tengokkk dari luar tingkap ni tengok titisan2 hujan..
alhamdulillah dah 5 hari di tahun baru ... ~

cantiknya rama2 tu kan... tapi dulu dia hodoh ...dari ulat yang menggelikan tapi bertukar menjadi rama2 yang cantik..
cintapun seperti rama2 jugak...makin di kejar makin ia terbang menjauhi diri kita..tapi kalau kita biarkan ia terbang tanpa di sangka ia akan menghampiri kita... fuyoooooohhhh bermadah pujangga lak pagi2 .. yelah ikut mud hujan kat luar sana...dulu2 kan dalia selalu fikir ... bila hujan je mesti fikir awan sedang menangis..hati pun turut bersedih..nape awan menangis ? tengok dunia hari ni ke...macam2 ado..
pastu pasal kilat...dulu2 lah ni ye.. kilat2 tu mesti tengah ambil2 gambar... orang yang buat baik..n orang yang buat jahat...hahaha ape lah pemikiran aku dulu2 .. macam budak2 ..n tentang pelangi lak... takut nak tunjuk dengan jari .. abg lah ngek cakap kalau tunjuk ngan jari kat pelangi nanti jari akan kudung...grrrrr  kena tipu kaw2x,,tapi tu cerita masa budak2 hingusan yang comot ... sekarang dah dewasa dan still comot haha..dan pemikiran yang semakin matang ... matang ke? haha 

indahnya ciptaan Allah s.w.t ...

tapi tu semua hanyalah kenangan ...haha ape lah melalut pagi2 ni...tapi kan bez mase kecik2 kan.. xpayah nak fikir apa2.. masalah2 yang makin bertambah..dan berperang dengan perasaan... semakin dewasa semakin perit pulak perjalanan... hurmmmm 2011 berikan aku kekuatan untuk menempuhi hari2 esok...

suka ayat2 mama ogy ni... mama ada komen kat entry andai...thanx so much mama..buatkan hati dalia rasa kasih sayang seorang ibu hehehehe...sayang mama
menangislah jika perlu...lapangkan hati tu...tp selepas itu....pujuklah diri supaya tersenyum semula... hidup ni dik...mmg melelahkan..semakin dewasa..semakin lelah...tp itulah yg buat hidup lebih bermakna...semua cabaran dugaan peristiwa menjadikan kita manusia yg lebih baik pd hari ini.... berbekalkan pengalaman itu kita mampu mencari kelemahan diri, kita berdiri kembali dgn sisa kekuatan yg diberi...kita masih mampu mengukir senyuman dlm tangisan
hati berbicara :
wahai awan berhentilah menangis..den kesejukan dah ni ditambah dengan econ yang malap2 jap lagi akan di matikan hehehe


3 ulasan:

  1. nice en3 nak jadi mcm rame2 lah mule2 huduh pas2 cantik keh3x...mula2 xsmart pas2 nak lagi2 smart hehe(smart utk dak mucuk jah)

    BalasPadam
  2. @KyLe
    semart doh demo...nak semart gane agy hehe.. nnt de org ngorat pulak kecik aty hahaha

    BalasPadam
  3. adehh xdop sapo eh nak ngorat den tolak tepi awal2

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com