Oh aku di uji ! oh aku tidak materialistik !

12 ulasan:
Assalamualaikum....
tahukah kamu lelaki2 ni suka menguji wanita2 yang ingin di jadikan takhta di hatinya..
eceh ... susah wooo kalau ade lelaki yg suka menguji neh..cepat je kantoi hahaha...
nasib baik ku punya hati nulari yang penuh kejujuran kot eceh,,,
emm tapi hati ni sensitif sangat kalau kena marah sikit terus nages ..xcaye tanye kyle,,
setiap kali ye col..kalau de benda yg dalia buat salah sikit .. mula2 suka2 pastu bunyi lah soksek2 nages uhuuuu...tapi dia dah paham bebeno dah..
tak kisah lah di uji gane2 pun...
jom bace lagi lagi dan lagi...
lelaki yang nak uji kita ni materialistik atau tidak !

bagi hadiah murah ..
reaksi kamu : tanya harga,beli kat mana, dan tak mahu simpan hadiah tu ..KAMU GAGAL 

reaksi kamu : sangat menghargai pemberian itu dan terus memakainya ..KAMU LULUS

for me ~ sebolehnya xmo dia beli barang2 mahal..cukuplah sekadar makanan2 pun dah konyang hehe..xmo lah menyusahkan agy...uhuuuu ~ spnjang prcintaan dalam hidup ni  tak pernah agy dapat brg2 mahal eceh.. agy pun xmo ..dah pesan awal2.. n then timbul lah pertengkaran ..cukuplah yg murah2 pun dah ok..dah cukup hargai ~ n then kalau nak beli pape jgn lah tanye uhuuu wanita ni kan pemalu orgnya..haha malu2 kambeng

menikmati hidangan murah
reaksi kamu : tidak mahu terima ajakan tu dan memarahinya balik..ANDA GAGAL

reaksi kamu : tidak keberatan menerimanya dan makan dengan penuh selera ANDA LULUS 

for me : i dont care pun kat ne janji hala..dalia yg ajak g makan kat kedai2 biasa je hari tu..janji kenyang burpp
lelaki yang hendak menguji tahap cemburu pulak 

mengenalkan kpd kamu bekas teman wanitanya 
reaksi kamu : mula menunjukkan muka yang muram dan sering bertanyakan hal peribadi perempuan itu ..ANDA GAGAL

reaksi kamu : sentiasa tersenyum dan memuji perempuan itu di depannya ..ANDA LULUS

for me : KITE GAGAL KOT ..hehehe 

menelefon wanita lain di hadapan kamu

reaksi kamu : marah dan menyatakan tidak suka bile menelefon gurl lain ..ANDA GAGAL

reaksi kamu : bersikap tenang seolah2 itu bukan masalah besar ..ANDA LULUS

for me : jangan menggatal sudah lah..uhuuuu nak uji boleh tapi jgn lebih2 eheh..hati siapa yg tidak cemburu bila sygkan seseorang kan ~
lelaki yang hendak menguji sejauh mana hubungan kamu dengan bekas kekasih kamu
bertanyakan khabar tentang bekas kekasih kamu
reaksi kamu : oh dia semakin sihat ..baru je berjumpa minggu lepas ..ANDA GAGAL

rekasi kamu : mengapa saya perlu mengambil tahu hal dia sedangkan hati saya sudah dimiliki ANDA LULUS

adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengan dia 
reaksi kamu : marah sambil mengutuk ex boyfie kamu ..ANDA GAGAL

reaksi kamu : kitorang masih berkawan tapi tidak serapat dulu lagi...ANDA LULUS
lelaki yang hendak menguji tahap kesetiaan
pergi melancong
reaksi kamu : tidak menelefon dia,tidak bertanya khabar tentang dia dan lebih mengutamakan kawan2 dari dia ...ANDA GAGAL

reaksi kamu : menghubungi dia setiap masa dan saling mengotakan janji ..ANDA LULUS

meminta temannya menggoda kamu 
reaksi kamu : menerima dan keluar bersama temannya ANDA GAGAL

reaksi kamu : menolak godaan itu dan menyatakan langsung tidak tertarik dengan godaan itu ..ANDA LULUS

for me : aiyarkkk ade jugak macam ni ye?ilerrr ~

hati berbicara :

jaga2 anda sedang di uji oleh si dia ..
hahaha selamat menguji dan di uji..
tapi bagi dalia kalau bab nak uji cemburu tu memang GAGAL pun ! huh..
tak baik buat camtu tau ~ perasaan saya amat sensitif haha

12 ulasan:

  1. hurm...ada setuju..ada tak setuju..

    2 kat atas tue ramai org lulus...yg bwh2 ramai gagal rase...hee

    BalasPadam
  2. tanye rsket boley?
    macam mana cik dalia buat kotak-kotak dalam entri tu..Macam best je..

    BalasPadam
  3. @Ujang9897
    hehe memang pun... ase gagal gak bab2 kat bawah tu uhuuuu

    BalasPadam
  4. @NurLailatul
    owh kotak2 pink tu ke.. nnt dalia bagi link tutorial ye..

    BalasPadam
  5. :) hehehe tumpu baca pada yg atas 2 je ngee

    BalasPadam
  6. UJian bertuis takde ke.. heheh..
    Jemput keALL IN ONE

    BalasPadam
  7. @KyLe
    wah2 nak uji lah tu tau dah tau dah haha

    BalasPadam
  8. @nur
    haha kalau de ujian bertulis xyah uji2 dah tinggal terus la

    BalasPadam
  9. nasib baik banyak yang akak lulus..hihiii

    BalasPadam
  10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  11. aha...biasa le dpt confirm mesti kena uji dulu.Tk
    http://badrul-perjalananku.blogspot.com/

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com