Entry khas for my sis n olz yang sedang menghadapi ujianNYA..

2 ulasan:
Assalamualaikum ..
selamat pagi semua..
hurmmm korang sihat tak ? semoga sihat2 n ceria2 sokmo okeyh...



hari ni tiba2 jiwa dan perasaan sedikit terusik...sebab kesedihan sis dalia ..dalia pun rasa sangat sakit dengan 
kesedihan yang dia tanggung..
so this entry for u my sis pwincez..
sue sayang sis sangat2 (sue my true name )...even kita jauh sis kat sabah n sue kat ganu ni..tak mampu beri sokongan dari dekat..but i really love u like my true sister... tahun 2008 kita kenal dalam dunia maya.. n til now sue tetap syg sis...walaupun kdg2 sue buzy dengan dunia blog ehehe...

hurmmm banyak sangat ujian2 yang terpaksa sis lalui .. tu biarlah sue n sis je tahu..tapi itulah ujian yang harus di tempuhi dalam hidup ni..ada orang tu kata dia langsung  xtempuhi ujian2 hidup sbb  bhgia dan  mewah ..tapi sebenarnya tu pun salah satu ujian dari Allah s.w.t ..hari ni kita mewah tapi kita bersyukur tak dengan kemewahan tu ? kalau kita tak bersyukur pasti kelak kemewahan tu akan hilang jugak... n ada keadaan ujian tu datang menimpa2 hingga tak mampu di tanggung2 lagi.. n then ambil jalan singkat bunuh diri ..sebabnya ? tak mampu untuk hadapi segala ujian tu... rugi tak ? semestinya rugi....mencuba dan bersabar itu jalan terbaik..tidaklah kita mati sia2..
setiap manusia pasti melakukan kesilapan even besar or kecik ia tetap jadi kesilapan... samaada kita menginsafi kesilapan2 itu atau pun kita langsung tak rasa bersalah dengan apa yang kita lakukan...kalau kita tak menginsafi perbuatan tu maknanya hati kita dah gelap.. tak rasa bersalah langsung !hurmm..
ujian2 tu sebenarnya untuk menguatkan lagi ketabahan kita..menyuruh kita bersabar .. andainya kita di padang pasir kalau kita tak cuba untuk mencari air dan mengharapkan huluran dr someone mmg tak lah..so mati lah kita di situ...
sue maybe tak dapat menanggung keperitan yang sis tanggung tapi sue dapat memberi semangat dari jauh je.. sis kena ingat sis ada aniq Que danish .. anak sis yang perlu semangat dari ibunya..sue tahu sis kuat kan..so hadapi semua tu dengan penuh ketenangan..sentiasa berdoa kpdNYA minta keampunan..sesungguhnya Allah tu maha pengampun lagi maha pendengar..bersabarlah seperti menunggu pelangi sesudah hujan... pelangi tu pasti akan tiba jua.. dan bila keperitan tu bermula pasti kebahagiaan tu bakal mengakhirinya...Allah akan memberi keberkatan tu dan kbhagiaan tu kita yg perlu mencarinya... mulakan lah hidup baru selepas ni...jangan di fikir dengan kata2 orang yang selalu ingin menjatuhkan kita sebab mereka xlayak untuk menghukum apatah lagi memendang serong... hanya Allah yang boleh menghukum kita atas dosa2 yang kita lakukan..


so sue harap sis mampu bersabar dengan ujian2 yang menimpa sis sekarang...berdoa dan terus berdoa..jangan pernah lupa padaNYA walaupun sesaat..saat kita senang atau jatuh... Allah tu selalu ada ngan kita...walaupun kita sering lupakannya..walaupun kita langsung tak ingat padaNYA..tapi Allah s.w.t selalu berada bersama ngan kita.. meniup kata2 semangat ... bangkitlah manusia dan terus ingati aku nescaya akan ku berikan kbhgiaan yang hakiki..sedangkan syaitan menghasut jatuhlah engkau dan ikuti lah aku ke lembah hina..so mana satu yang kita nak pilih..mestilah kbhgiaan hakiki kan.. so kunci orang yang beriman adalah sabar... bersabar dan terus bersabar ... sometimes kita perlu menagis kerana kita sendiri tahu dunia ni bukan untuk gembira ... i love u forever sis..kuatkan imanmu kuatkan semangatmu ..muahhhh ..whatever happen sue ade untuk mendengar segala isi hati sue..juz msg je ..insyaAllah sue akan temani sis wpun dalam tidur sis ..:) n sue doakan setiap kehidupan sis lepas ni akan terus bermakna selama2nya... berdoa semoga kita dapat kbhgiaan itu 
banyak lagi sue nak tulis tapi nanti kan tak larat pulak sis nak baca.. ingat apa yg sue gtau hehehe..




hati berbicara :
sue tetap adek sis sampai bila2..
sayang sis forever..jgn cedyh2 tau... sue sedeyh gak..hurmmmm






2 ulasan:

  1. moga tabah hadapi ujian dariNYA :) kitaorang sentiasa de dgn sis

    BalasPadam
  2. wahh ..cmne wat muka kartoon tu.. hehe.. klakar laa..

    hurm .. for sis too..~ hope die dpt menempuhi hari2 akan dtg dgn pnuh ketabahan dlm diri yerpp.. n wthever it is laa.. hidup perlu d'truskn jua... masa jerr mengubah segalanya..!! yeah.. ehh den plak lbh2 huhu...

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com