Dosa Gugur Bila Bersalaman Dengan Suami..

32 ulasan:
Assalamualaikum semua..
selamat petang..fuh ! hari ni penuh ngan segmen je..dah jadi giler segmen dah cek ni...penangan abg ben ler ni ..hahaha ... so petang ni kena jugak buat entry bukan segmen juz nak share something...
sharing is caring rite ~

jom pekena tea petang2 neh...
sambil menikmati keindahan awan n langit eceh ~

Rasulullah s.a.w.. bersabda " seorang isteri yang bermuka muram di hadapan suaminya ..maka ia dalam kemurkaan Allah s.w.t..sehingga isteri dapat membuatkan suasana yang riang dan gembira kepada suaminya dan memohon kerelaannya.."
begitu besarnya harga senyuman seorang isteri kepada suami di kala suami balik keletihan..tapi jangan pulak senyum ada makna... time nak hadiah..bangg ooo banggg senyum meleret belum suami masuk umah agy...heh2
 muka yang masam bukan sahaja menambahkan kemarahan suami .. tapi menambahkan murka Allah s.w.t dan kemurkaan Allah tu akan berkekalan hingga lah isteri meminta keampunan pada suami ! senyummmmmmmmmmm :)
 sesungguhnya kerdhaan Allah terletak pada keredhaan si suami..so bila suami balik kerja bukak lah pintu n sambut lah dengan penuh senyuman..persilakan masuk dan ciumlah tangan suami dengan penuh hormat ..serta meminta maaf walaupun tidak melakukan kesilapan
 sebuah hadis menyatakan bila si isteri menyalami si suami makan gugur lah dosa2 dari celah2 jari mereka berdua..andai punyai anak2 ajar lah mereka bersalaman dengan ayah kerana akan memupuk kasih syg dan rasa hormat 
 kebahagiaan rumahtangga terletak pada budi pekerti dan akhlak isteri .. walaupun tak secantik siti nurhaliza tapi jika cukup sempurna layanannya ,ia akan jadi penghibur dlm rumahtangga
Oleh itu wahai isteri berlumba2 lah mencari keredhaan si suami  , menjadi isteri yang solehah..andainya hari ni kita tak mampu untuk menjadi muslimah yang terbaik..tapi nanti bila kita berumahtangga dapat membahagiakan suami dan menjadi isteri yang solehah... ~
Rasulullah s.a.w bersabda " sungguh2 memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suami iaitu seperti burung2 di udara,ikan2 di air ,malaikat2 di langit selama dia sentiasa di dalam kerelaan suaminya.."

hati berbicara:
jika seorang isteri mengharapkan cintanya berbalas ...
cari lah melalui keredhaan ilahi..
semoga kita akan jadi isteri yg solehah kelak :)

32 ulasan:

  1. semoga para2 isteri, bakal2 isteri mendapat rahmat dan keredhaan daripada-Nya..insyaAllah..aminn..
    nice entry..suek! ^__^

    BalasPadam
  2. mentang lah dapat topup..nak menang lg eh..haha..

    nice entri ya..

    kalau rajin jom
    http://mohdsyafiqrosli.blogspot.com/2011/01/bloglist-sandiwara-seorang-insan-syafiq.html

    BalasPadam
  3. tiap2 pagi nak pergi kerja salam ngan incik suami...kekadang ada jugak tertingggal ingatan tue..ahaks

    BalasPadam
  4. muehehhe.. gud sharing.. tq for sharing this info ya.. :)

    BalasPadam
  5. @hudahazwani
    tq dear..dah kawen belum ? ehee juz share artikel ni maybe ade dah yg tahu ..tq again

    BalasPadam
  6. @Syafiq Rosli
    haha sampai aty kanggaru hehe..nnt dalia juin !

    BalasPadam
  7. @MamaEma
    hehehe wah xpe ...kalau suami tak marah ye paham hehe

    BalasPadam
  8. jika anda mampu menjadi seorang ibu..jangan lupa menjadi seorang isteri...

    BalasPadam
  9. lau salam tangan boipren bolehhh...hehe

    BalasPadam
  10. tersenyum sorg2 bila sy bc entry ni..

    ni yg xsabau nk tunggu cik abg balik keje nie..hehe..

    Jom Lawat Blog Bardboo

    BalasPadam
  11. lps ni cium tgn suami bnyk kali..hehe..bg yg da kawen la..

    BalasPadam
  12. info yang berguna untuk akan datang...=p

    BalasPadam
  13. smoge dikurniakan isteri yg cmni...hehe..amin..

    BalasPadam
  14. waa..nak kene kawen cepat2 nie.haha

    BalasPadam
  15. salam..

    ni yang tak sabar nak kawin nie -)


    ziarah rakan yang saya follow =)

    BalasPadam
  16. @bardboo
    hehe nape senyum sorang2 lak ni..haa mesti de pape..bez nye dia dah kawen haha

    BalasPadam
  17. @niesz
    haha jangan pulak suami nak makan pun g cium byk2 kali ..haha

    BalasPadam
  18. ni yang tak sabar nak nikah ni... nak salam tangan suami... kehkehkeh ~ thanx for sharing...

    BalasPadam
  19. nak kawen cepat2 la macam ni..hehe

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com