Bila bercinta semuanya manis ~

25 ulasan:
Bismillahirohmanirahim ~
Assalamualaikum semua..
selamat petang ..yuhuuu buat ape tu?
dalia tengah bengang coz dah kena block kat fb..ni gara2 kuat sangat mengomen kat sb tuh ~
hurmmm sabar je lah..naseb baik ade blog leh meluahkan segala isi hati yang tersembunyi !


bunga seringkali dikaitkan dengan cinta..
tanpa cinta bunga kan layu ?


bila bercinta ..
yang masam jadi manis..
yang busuk jadi wangi..
yang pahit boleh di telan..
n segala2nya indah... yang salah pun jadi betul..~
oh myyy hebat nya penangan cinta ni kan..
makan pun nak kena msg dulu "hai u dah makan?u makan baru i makan"
itu kan cinta?
"hai u buat ape tu ..always ingat i sayang u sgt2x dunia akhirat "
begitu banyak janji yang terlabur dengan harapan yang melambung2 tingginya ~ 
hurmmm tapi bila cinta tu hilang 
"i hate u " 
" i hate love"
 " mana janji2 u yang u bagi hingga i berharap "
"lebih baik i mati je "


suatu saat nanti pasti kita keseorangan seperti kereta buruk ni..
bilakah saat tu?semasa kita berada di liang lahad ~

see ! begitu mudah cinta itu ada.. dan begitu mudah cinta itu hilang...
tapi cinta ilahi .. xde u u i i .. hanya bersujud kepadanya .. mengharapkan beribu2 keampunan..
kata2 boleh membentuk seribu bahasa ... manis nya ayat tu hingga tidur malam dalam senyuman...
kata2 boleh membentuk berjuta2 janji memberi sejuta harapan..tapi janji itu hanya lah sekadar di mulut tak mampu untuk menunaikan ~ 
cinta ilahi ? 
Allah memberikan apa yang kita tak menjangka.. Allah memberikan segala2nya walaupun bukan apa yang kiat inginkan tapi kita mengucap syukur pun tidak ! ~
subhanallah aku menyintai nya 
subhanallah aku menyayanginya dari ufuk timur hingga ufuk barat...~
terima kasih yaAllah kerana cinta yang hadir aku bersyukur padamu..
tapi izinkanlah cinta yang ada ini selama2nya..tapi jikalau cinta ni hilang kelak tabahkanlah hatiku ini ..semoga ujian mu itu dapat ku tempuhi dengan seredha dan seikhlas hati ~


rakyat2 sekalian jangan pernah membenci cinta jika cinta manusia itu hilang..kerana manusia masih banyak untuk dicintai..tapi jika cinta ilahi itu hilang..xkan ada lagi peganti untuk mencintai dan dicintai..sewaktu kita bersedih dan berduka..DIA ada disisi kita melihat kita menagis kerana cinta yang telah hilang lalu meniupkan semangat ..cintailah aku ..cintailah aku selamanya..hingga kamu berasa bahagia hingga roh terpisah dari jasad...alangkah syahdunya..walaupun kita bersedih bukan keranaNYA tapi DIA sentiasa ada..yesss ! Allah tu ada .. sentiasa ada... ~
tapi hati yang rapuh tetap akan berduka.. berat bahu memikul berat lagi hati yang menanggung ..
hurmmm kita hanya manusia biasa kadang2 kata2 hanya untuk memberi harapan..untuk menyedapkan hati kerana mampu merancang .. mana tahu esok kita mati tapi kita tak mampu menunaikan janji2 kita yang ada..berdosakah kita??dengan janji2 yang belum tertunai ...


dalia hanya insan biasa hanya mampu memberi nasihat tapi jika dalia berada di tempat itu dalia pun menangis semahu2nya,, kerana cinta tu sungguh sakit untuk dilepaskan.. tapi bila kita meredhai dan bertawakal..pasti kesakitan itu akan hilang ~ hilang dan terus hilang.. tapi jangan takut untuk mencuba lagi.. kerana tanpa usaha kita hanyalah katak di bawah tempurung..yang tak mahu melepaskan diri dari belenggu tempurung tu..maka hidup dan mati kita hanya lah di bawah tempurung itu selamanya ~ 
sometimes bila kita di lambung cinta yang indah jangan kit lupakan pada ombak yang bakal melanda.. kerana ombak itu masih mampu memusnah kan cinta walaupun cinta itu di puncak yang tertinggi ..berusaha lah menghadapi risiko ..apapun didunia ini ada risikonya..besar atau kecil kita yang menentukan... terima lah dan tempuhi dengan penuh kesabaran.kita hanya mampu meminta Allah menyabarkan kita tapi Allah berikan kunci ketabahan untuk kita mencari 


hati berbicara:

kalau takut di landa ombak 
jangan berumah di tepi pantai ..
balik keje dulu..
salam sayang QDA..

25 ulasan:

  1. betul2..habis madu sepah dibuang =P

    BalasPadam
  2. niesz pon da kena block td..huhu..sedey je..

    mmg..bg niesz kalau ngah hangat bcinta nie..taik ayam pon boley bau cam ayam kfc..haha..hope kite xkan tergoda ngn hasutan syaitan ni time bcinta.. :)

    BalasPadam
  3. btul tu :)
    cinta pada yg satu tidak pernah pudar dan kekal untuk slamanya ,tetapi cinta pd mnusia hnyalah sementara ,sbelum kita ingin mencintai sesorg ,kita seharusnya melabuhkan cinta kita kepada Allah s.w.t :)

    BalasPadam
  4. btul tu :)
    cinta pada yg satu tidak pernah pudar dan kekal untuk slamanya ,tetapi cinta pd mnusia hnyalah sementara ,sbelum kita ingin mencintai sesorg ,kita seharusnya melabuhkan cinta kita kepada Allah s.w.t :)

    BalasPadam
  5. salam

    masa bercinta mmg tocuhing gila,
    masa bergaduh keluar segala benda :P


    semoga qaseh terus bahagia :)

    BalasPadam
  6. Boleh jadi dr.Cinta...ada pengalaman bercinta ke...ceritalah sikit..

    BalasPadam
  7. Allah is great. only HE knows what is d bes for us :) trend skrg, cinta to human being always prevail! thx fr dis entry dahlia :)

    BalasPadam
  8. cinta memang merumitkan...
    mmg benar single is simple..
    tp cinta juga anugerah..
    cinta yg kekal abadi ialah cinta kepada ALLAH..

    BalasPadam
  9. pengalaman ke akak qaseh?huuu

    BalasPadam
  10. pengalaman ke akak qaseh?huuu

    BalasPadam
  11. @niesz
    haha kene block gak eh..jom kite nages same2 kat bucu dinding haha..walaweh taik ayam ngan kfc..tamo dah mam kfc lepas ni hehe.tq dear

    BalasPadam
  12. @myra mimiey
    betul tu dear..tapi kdg2 kita alpa dan terbuai dengan cinta tu emmm

    BalasPadam
  13. @sissyira
    wslm dear..tq kerana mendoakan kbhagiaan qaseh..syisyira pun mcm tu jugak ye muahhh hehe

    BalasPadam
  14. @abadi romeo
    hehe pengalaman bercinta uiii banyakkk haha

    BalasPadam
  15. @CIK FAFA
    agree cik fafa.. n tq so much kerana like this entry hehe

    BalasPadam
  16. @Solihin Zubir
    yes solihin..single is simple..but sometimes kita saling memerlukan..sahkan nabi adam pun merindukan kaum hawa

    BalasPadam
  17. x juga..masa bercinta pun dah tau sikit2 perangai buruk dia antaranya yg suka sgt kentutkan org...kentut tak wangi pun..busuk jugak....tapi dh syg kan..terima jugaklah..lgpun mana ade org kentut wangi...ahaha..apa cerita pasal kentut lak ni...

    apa2 pun dlm hidup sehari2 kena jadi diri sendiri...takyah nk cover2 bagai..tu yg masa bercinta nampak indah je..elok semua....demi nk tunjukkan yg terbaik depan si dia....tak usahlah..jadilah diri sendiri...kalau agak2 takleh nk terima sikap buruk org tu..fikirlah masak2..sebelum jadi pasangan sehidup semati...

    BalasPadam
  18. @Ogy
    hehe memanglah sis.. tapi maknanye bila bercinta ni sanggup terima kelemahan org2 lain tapi bila dah putus ade yg mengutuk bagai hurmm teruk kan

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com