Berdosakah aku ~

11 ulasan:
Assalamualaikum..
selamat pagi semua...first entry for today is "berdosakah aku"
idea datang tengok mhi pagi tadi....hurmm berdosakah aku ?!

mampukah aku mengembali kan dia ...
mampukah aku meminta keampunan atas kezaliman2 yang telah ku lakukan...
mampukan aku mengembalikan nyawa yang telah hilang ~


aku kah yang berdosa..
aku tak minta untuk berada di segenap ruang tubuhmu
aku tidak meminta di lahirkan dalam sebegini rupa..
aku tak minta untuk hadir di dunia ini...
tapi...
Allah telah menghidupkan aku ...dengan segumpal daging yang telah hadir dalam rahimmu..
tapi kenapa..
kenapa kau membiarkan aku ...
membunuh aku..
berdosakah aku ?
untuk aku bersama2 dengan umat yang lain..
berkongsi kasih denganmu..
menerima seteguk susumu..
menerima kasih syg seorang ibu ! seorang ayah.....
begitu kejam aku di lakukan .. lebih dari binatang ~
kenapa?kenapa kau membiarkan aku kesejukan seorang diri tatkala kulitku yang masih nipis ini tak mampu untuk membendung kesejukan di segenap ruang tubuhku..
ubun2 ku yang masih lembik untuk menampung kepanasan duniawi...hina sangat kah aku hingga aku dibuang ke dalam tong sampah...
lalu ....
lalu aku mati ...mati kesejukan...mati kepanasan duniawi...
hinggalah aku di jumpai dalam keadaan yang sangat menyayat hati...kenapa ?
kenapa aku dijumpai tatkala aku sudah meninggal dunia..aku tak mampu hidup kembali..
lalu aku kembali ke kubur dengan membawa bersama2 kenangan yang sangat memeritkan.. 
aku akan kesyurga dan menerima segala kasih syg dari Allah walaupun aku sangat mendambakan kasih syg seorang ibu..
aku akan ke syurga..tapi aku tak tahu kau akan kesyurga ataupun neraka..
aku sayangkan kau..kerana kau ibuku..
tapi aku tak mampu menghalang kuasa Allah seandainya kau berada di neraka kelak..
maafkan aku..maafkan aku...T____T

maybe itu lah luahan seorang bayi yang sentiasa di buang tanpa belas kasihan...hurmmm masih ada lagikan orang2 seperti ni..langsung tiada sedikit pun belas kasihan untuk mereka ! menitik air mata dalia melihat suasana sebegini..bayi yg tidak mengenal apa2 pun..
bangunlah wahai manusia..kita hanya sementara di dunia ni...jangan kau perlakukan mereka seperti binatang ..bangunlah ~ tak sanggup lagi tengok bayi2 yg menjadi mangsa hazil zina..perbuatan yg melarang..kawen lah cepat dan buat lah apa yang korang nak buat tanpa melibatkan lagi nyawa2 yang tak bersalah...tak takut ke hukuman kelak ? kat dunia ni boleh lah terlepas tapi someday akan tahu ! n bila kamu di hari tua kelak...baru kamu tahu betape kejamnya kamu..n then hanya air mata yang akan menemani hari2 tua kamu..sedar lah sekarang.....pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee  T_________T

hati berbicara:
hari ni kita bergembira..
hari esok datang masalah..
hari lusa masalah tu hilang dengan jalan yang singkat..
apa yang kamu buat kamu akan terima balik...tiada lagi penyesalan yang harus dintangisi..
maybe hari ni kamu terlepas ,esok juga barangkali terlepas..
tapi jangan lupa someday ... kau akan kena...
jangan terus hidup dalm dosa..andainya hari ni kita buat satu dosa,,
hari esok kita hapuskanlah dosa tu..
jangan pulak kita terus hanyut terbuai indah dalam bisikan asmara..dalam bisikan syaitan
kerana syurga itu akan terus jauh dari dakapanmu ...
sedarlah setiap bait2 kata yang tertulis..


11 ulasan:

  1. pandai gak ang berwawancara ek...hihi

    BalasPadam
  2. new year dah lepas...tunggu la dalam 5 hingga 10 bulan lagi...mesti ade kes..:(

    BalasPadam
  3. sedih entry qasih nie.. terkedu seketika

    BalasPadam
  4. terlalu byk air mata yg tumpah bila mengingati anak2 kecil yg tak berdosa tu..kalo bg kat mama sorang pun takpe...mama nak..! nak sgt....huhu

    BalasPadam
  5. @Ogy
    qaseh pun nak mama..nak sgt jaga diorang dr diorang kene siksa camtu ..tp bila dah terlanjur n berdepan masalah bunuh pun sanggup..kejamnya

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com