Berdoalah ~ sudah berdoa kah kamu ?

14 ulasan:
Assalamualaikum semua...
selamat petang ~ alhamdulillah banjir kat pantai timur dah makin surut..
yang kena banjir teruk tu bersabar lah .. hadapi ujian itu dengan penuh ketenangan ..
hari ini ujian datang menimpa .. hari esok kebahagiaan akan muncul tanpa diduga..seperti pelangi selepas hujan ~
dan berdoa lah .. berdoa dan terus berdoa ~
hehehe tajuk entry kali ni berdoa pulak... tapi bila kita tak ditimpa masalah pun berdoa lah sentiasa...
dah berdoa ke belum ?
aku bersimpuh dihadapanNya..
menadah tangan meminta pertolongan ..
memohon keampunan atas dosa2 yang lalu..
mendapat keberkatan hidup hari ini..
meminta kuatkan kaki ini untuk terus melangkah 
menghadapi hari2 esok yang belum pasti ~ 

YaAllah  ...keluarkan sifat sombong dari hidupku ~
Allah  berkata , tidak ! Bukan aku yang mengeluarkan tapi kau yang harus menyerahkan kepadaku ~

YaAllah..sempurnakan apa-apa kekurangan dari anakku yang cacat ~
Allah  berkata . tidak ! jiwanya telah sempurna tubuhnya hanya sementara 

YaAllah..berikanlah aku kesabaran ~
Allah berkata , tidak !kesabaran kamu akan dapat dari ketabahan kamu menghadapi ujian2 aku.. kamu sendiri yang harus meraih kesabaran ituu..

YaAllah...berikan aku kebahagiaan ~
Allah berkata , tidak ! aku berikan keberkatan sahaja..kebahagiaan itu terpulang pada kamu ..

YaAllah...jauhkan aku dari kesukaran ~
Allah berkata, penderitaan akan menjauhkan kamu dari jerat duniawi dan mendekatkan kau pada Aku..

YaAllah...berikan kenikmatan kepada aku~
Allah berkata , tidak !aku memberikan kau kehidupan supaya kamu mendapat kenikmatan

YaAllah..Tolonglah aku sehingga boleh aku mencintai orang lain dengan penuh ketulusan
Allah berkata , tidak ! kini kamu dah paham !



Kadang2 kita fikir Allah s.w.t tu tidak adil..kita seringkali berdoa siang dan malam tanpa putus .. tapi kita tak dapat apa yang kita inginkan.. kita sering berdoa supaya di beri kan pekerjaan tapi kita tak dapat ....kita dah bekerja keras bekerja untuk mendapat kenaikan pangkat tapi alih2 org lain yang dapat... kita berdoa supaya mendapat pasangan yang baik.. tapi kita tak mendapat apa yang kita impikan..ada hal2 doa itu perlukan usaha dan kesabaran... ia xkan datang bergolek kerna doa saja ~

hati berbicara :
bayangkan bila kita ada anak .. dan anak kita demam teruk tiba2 anak kita melihat ada seorang penjual aiskrim..anak kita yang haus ni terasa hendakkan aiskrim tu n then anak kita meminta  supaya kita belikan..maybe anak kita berfikir aiskrim tu mampu menyembuhkan demam ..(seperti berdoa) dan kita tahu yang aiskrim tu hanya memburukkan demam .. so kita akan membuat pelbagai alasan n mereject terus... ~ 

14 ulasan:

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com