Anda yakin anda matang ?

10 ulasan:
Assalamualaikum semua..
wah2 sudah2 mengimbau kenangan lalu..eceh ..kenangan hanya untuk di kenang dan bukan untuk dimiliki rite..
rasa tak bez pulak dalam masa sehari tak buat entry so kena jugak buat entry walaupun badan tiba2 rasa seram sejuk..malam kang mesti selsema n pening kepala...huhu kenapa lah tiap2 malam je pening ek..bila makan ok sikit haha.. nampak ketidakmatangan kat situ heh2..so korang rasa korang dah cukup matang?

saya tahu saya masih tidak matang..suka benda yang warna warni n cantek macam ni 
tahap kematangan 
 bersabar bila sesuatu benda yang korang nak sangat tak dapat di penuhi..kalau korang tak sabar maknanye korang tak matang lah..so bersabarlah ..tak semua apa yang kita impikan kita akan dapat..


 sembunyikan perasaan korang yang terluka bila tersinggung oleh seseorang dalam kalangan kawan2 or kumpulan..maknanye xkecil hati n tak tunjukkan yg korang terasa..uhuuu


tak iri hati dengan orang lain bila diorang di puji dan di sanjung2..macam dlm dunia blog ni jugak tak perlu iri2 hati dgn org yang salu dpt pujian..tidak matang okeyh !


dapat menghadapi kebencian mereka yg korang rasa tidak wajar dgn mereka 


mampu menguasai rasa gelojoh walaupun korang tahu yang korang mampu lakukan


dapat menghadapi rasa malu dan sakit hati andainya korang tidak dapat menjawat jawatan setaraf dengan rakan sejawat yang lain


berlaku adil dan saksama dengan keadaan sekeliling walaupun keadaan sekeliling menghalang maksud korang


dapat menerima kritikan atau salah paham tanpa membesar2kan sesuatu perkara itu


memandang jauh kedepan tanpa menoleh kebelakang ,sabar hadapi ujian tanpa resah dan ragu


cuba melakukan sesuatu perkara dengan besederhana tanpa menunjuk2 kepada orang lain yang korang boleh lakukannya dengan sempurna


mendahulukan kepentingan orang lain walaupun berasa tidak senang


dapat mewujudkan kasih sayang,cinta atau bersahabat tanpa mendapat tempat yang pertama di hatinya


sekiranya korang lelaki , korang mampu berkawan dengan wanita tanpa berfikir bahawa korang adlh pujaan hati wanita

hati berbicara:
matangkah korang semua ?hehe tepuk dada tanya iman..sometimes kit aperlu jaga hati orang lain dan jangan pentingkan diri sendiri n sometimes kita jugak perlu pentingkan diri sendiri untuk melihat orang lain gembira ...hidup ni ada pasang surutnya.. jangan ingat kita dapat menguasai dunia ni walaupun tinggi di mata dunia..kerana dunia ni bukan milik kita..:) 
insyaAllah dari masa ke semasa kita dapat mematangkan lagi pemikiran kita... 
sumber rujukan :  http://www.iluvislam.com


10 ulasan:

  1. nice entry ..

    thnks for this post..!!

    BalasPadam
  2. er... nampak mcm boy ta mtang jerk?? hahaha..

    BalasPadam
  3. lepas bace ni nape sy rase sy tak matang lagi..wuu..=P

    BalasPadam
  4. klo ikut ciri2 ni. sy separa matang kot..hehehe

    BalasPadam
  5. gua sentiasa tak matang...hahahah..

    BalasPadam
  6. err.. sy masih belum matang..
    masih byk yg nak kena perbaiki.. huhu..

    BalasPadam
  7. @zacky ~786~
    tq zaky.. sumber dr i luv islam..suka bace artikel2 kat sana

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com