Cantik ataupun kaya bukan penentu kebahagiaan okeyh !

17 ulasan:
Salam sume..selamat petang..
duk wat pe tu aiyokk ngah korek idung pulak..
haisyyy anak dare ni mmg melampau hahaha 
juz joke ...
kat ganu cuaca ari ni dilaporkan ujan..sebelah pagi td dilaporkan mendung2..(leh jd pembace cerita lak)
heee merapu banyak kan !
hurmmm jom stori mori about the title ~

korang nak bahgia x?

eh ko uduhnye mane dapat bhgia hahahaha !
eh kO miskin belum tentu ko akan bhgia lah caye lah ckp aqu !
kat atas ni cume dialog je bukan dr isi hati qaseh ok...
nak gtau bhwe kebahagiaan tu bukan terletaknya pada kecantikan or kekayaan semata2..
sape setuju?
sume setuju ngan qaseh kan...
xcaye?
ok cube tgk artis2 yang cantek or kaye2...
kita mmg xtahu masalah2 mereka kan..tapi ade antara mereka cantek ..
fuyooo kete beso2,berlakon sane berlakon sini..
menyanyi sane menyanyi sini...!
alih2! dah kawen tp bercerai lak..
bhgia ke kalau bercerai tu?
opppsssss maybe dah xbersefahaman..so kira xbhgia lah tu kan ~
emmm so kat sini kite boleh nmpak..sesebuah rumahtangga or perhubungan tu sebenarnye terletak pd diri msg2...
care atasi sesebuah masalah (masalah tu sebuah ke) huhu maaf kalau ayat tunggang langgang ye

so kena ingat jangan hanya menegejar rupa paras yg xmenjanjikan apa2 jaminan..
jangan dikejar org yg berharta tp xmmpu berikan kbhgiaan..
setiap org nak kbhgiaan+hidup senang+ cantek
tp kena ingat kalau sume tu xde keberkatan dr Allah s.w.t agak2 bahagia x?
kalau Allah xmenghadirkan kbhgiaan dalam sesebyah rumahtangga tu bhgia x?
so pegangan agama tu sgt2 penting....
kalau kaya + cantik + bahgia tu kena bersyukur dengan Alla. s.w.t tu rahmat dariNya kan..
tapi sume tu bukanlah penentu kebahgiaan..
so ape yg menentukan kbhgiaan tu?

“Adalah kebahagiaan ialah memiliki isteri yang solehah, jika engkau memandangnya ia menyenangkanmu. Jika engkau meninggalkannya dia menjaga diri dan hartamu. Dan kecelakaanlah mempunyai isteri jika engkau pandang mengecewakanmu, kata-katanya menyakitimu dan jika engkau pergi dia tidak menjaga diri dan hartamu.” (Hadis riwayat Ibnu Hibban, dinilai sahih oleh al-Albani) 


Suami yang menghina isteri sebenarnya menghina dirinya sendiri, isteri mengaibkan suami dengan sengaja, maka aibnya sendiri akan menjadi tontonan orang ramai. Inilah perbuatan syaitan jantan dan betina kerana punca keretakan adalah tidak pandai membahagi keadilan kepada jiwa masing-masing.

agak comot sikit pergi kerja hari ni coz tudung ni wat hal...gerammmm T_____________________T ase nak nanges je kalau tudung 'xmenjadi' dah senget mcm tuannye

awaRd fRom cik nOra ,cik ain n pwincez na ..sayang korang ketat2 !

11 ulasan:
Salam Olz camat petang..
burppp kenyang lepas lunch..haisy xsenonoh anak dare sendawe haha...
kene buat jugak award ni ...nnt xsenang duduk rase mcm something yg xselesai..
so kene buat skang jugak...hehehe ~
yippi2 dapat award yg ke ? xtau lah lupe dah...
jom terjah 

kene jawab soklan exam lak...debor ase haha

1) adakah kamu seorang yang manja.??
saya tidak akan mengaku saye manja hahaha...~
manja dengan org tersayang je..:p

2) bilakah kamu mempunyai blogger??
bulan 9 xsilap..eh nak tengok tarikh kite wat blog kat ne ye?lupe lah huhu...tapi awal bulan 9 ase2nye..heee

3) ucapan untuk pemberi award?
ucapan thanx so much dear bg award ni..semoga dear bahgia dunia n akhirat ...:)


award dari cik ain cyg
qaseh amek award ni ya sbb cantek lah hehek

kene jwb exam upsr lak
❶ makanan fevret korang ape?
saye suke makan sume asalkan halal..feberet jenis sup2 mee sup,kue tiew sup,n sume yg berkaitan dengan sup..nyum2

❷ sape yang korang sayang?
sayang Allah s.w.t, syg mak ayah,syg family,syg my love,syg kawan2,syg korang sume !

last award dari pwincez na

soklan exam nye
dah jadi followwer die ke belum (udah )

name penuh n asal..
name penuh sufura asal teganu kiteeee ~

3 perkara ttg blog dia..
cursor nye cantek..bentuk love2 gtu
ade lagu jiwang...ngeh2..
owner nye peramah + cantek

okeyh sume dah DONE!!
now nak tag ..keh2x colan2nya adalah...
korang boleh pilih lah nak award mane...



Salahkah orang jahat bagi nasihat ?

26 ulasan:
Salam camat pagi sume~
wah pagi2 dah duk depan lappy ye...
jangan lupe sarapan pagi ye...qaseh mam laksam je pg tadi mak buat..
sedap2 ! hehehe
jOm bace new entry ~
jahat + baik

eh kO jahat!! mane leh bagi nasihat kat aqu !
ko xlayak bg nasihat kat aqu ! dah ko g jauh2 sane ...biar aqu dengan urusan aqu !
huhuhu salahke orang jahat bg nasihat kat orang baik ?
bukan maksud nya dia tu jahat sangat tp maybe sosial lebih or pape je yang mmg sifat2nya xde kat orang2 baik..
tapi xbererti dia betul2 jahat ..
sebab tu kita xboleh jugde orang tu by its cover..
kenal dulu hati orang tu sebenar2nya ...maybe masalah keluarga or keadaan yang memaksa dia jadi jahat kan..
urmmm so walaupun kita ni 'baik' dari dia jangan sekali2 menghina dia
kalau org tu 'jahat' bagi nasihat yang baik untuk diri kita...kena lah terimanya dengan hati terbuka kan ..
sekurang2nya orang jahat tu xmo bagi kita jadi  jahat sebab tu dia nasihatkan kita...
kalau nak nasihat orang kena jadi baik dulu ke?
haissyyy contoh kalau qaseh ni jahat kan so kene cermin diri qaseh dulu tuk bagi nasihat kat korang ?
oh tidakkkkk !
jangan jadikan sifat jahat yang ada dlm diri kita menghalang kita dr menasihati org2 yang berbuat salah..
orang baik pun selalu buat salah kan..?
manusia sentiasa buat salah kan even orang tu jahat or baik...
so hidup ni kena lah saling menasihati ...
orang baik nasihat orang jahat...nak dgr or x depend pd diri masing2 lah kan
n orang jahat pun ade hak untuk nasihat orang baik..setiap orang nak berubah jadi baik kan..
so kalau ade kawan2 kita yang jahat n perlukan bantuan kita bantulah diorang..
kita pun akan dapat pahala kan...hati pun tenang dapat melihat perubahan diorang
so jangan sekali2 anggap orang baik je dapat nasihat orang..
hati dan perasaan manusia same je..ade kalanye senditif n perlu di jaga ...

hati berbicara : Barangsiapa menghormati orang lain, tentulah ia akan dihormati. Begitu juga barangsiapa menghina orang lain, tentulah ia akan dihinakan. Barangsiapa berbuat baik kepada orang lain, baginya satu pahala. Begitu juga barangsiapa berbuat jahat kepada orang lain, baginya seksa yang dahsyat.


Akhirnya semua dah siap ...yeehaaaa ~

8 ulasan:
Salam mat petang sume..
korang buat pe tu ngah skodeng ye ...hihihi...
saje buat posting mcm org baru lepas wat majlis kawen je kan...
ape yg dah siap tu?
heheheh blog qaseh dah siap...yippi2 
tapi blog ni ade kembar tau..huhu xsangka lak same ngan template sis ni..
wpun sebelum ni mase juin contest beliau dah masuk blog die tp xpasan template yg qaseh guna ni sebenarnya sama..
tp tadi takut jugak ne tahu die mare ke kan..coz same huhu tp akhirnya dia dah buat entry n dia xmarah..
alahamdulillah lega ase hati..
nak ucap thanx kat dia...
ni dia dah buat entry kembar hehe..kami kembar xserupa 
masuklah blog sis ni...same kan hehe

n nak thanx kat aida coz buat header tuk qaseh tadaaa ~
cantek x?
ni blog aida korang masuk lah ye...up trafik dia..hehe cantek gebu orgnye tau  peeweet 


pastu nak thanx2 agy kat bakal adek ipar qaseh haha....iaitu adek bakal suami eceh2..
byk gak bantu blog ni..
contohnye tulisan tu...lau de pape mesti tanye die...
dia dah taken..n gf dia cantek sgt ....hahaha(ampun)
ni blog die..lau nak tanye pape hehek


hati berbicara : thanx sgt2 ye..cyg korang ketat2!

Kalau putus cinta kena bunuh diri ke???????saye xsetuju !

19 ulasan:
Salam camat pagi sume...
haishhhh cinta cinta cinta ~
cinta sejati ~
cinta palsu ~
cinta monyet + beruk ~
all aBoUt love..!


adehh pernah x kOrang putus cinta smpai rase nak bUnuh dri !
nauzubillah ~ heeee dulu2 pun pernah jugak ckp camtu bila diluar kawalan tp alhamdulillah sebenarnya xlah smpai camtu kot ..!!
tp de sesetengah tu mmg kalau putus cinta betul2 bunuh diri ..
gile hape?
haisyh kalau dah bunuh diri agak2 dapat balik ke cinta tu ?
langsung xdapat..cinta tu pun xdapat cinta dr Allah lagi lah xdpt..kan dah rugi,.
mati lak sia2...
hello ! dunia ni msh panjang okeyh..maybe kite akan rase kehilangan tp Allah s.w.t tu dah buat yg terbaik untuk hamba2nya lah !
so jangan lah cepat sgt berputus asa ...
masih de kawan2, keluarga n ramai agy cinta2 diluar sane what !
hohohoho so pikir dulu sebelum buat pape2 tindakan okeyh...

yg penting bunuh diri tu xmasuk syurga Allah s.w.t !
n xboleh dikebumikan di kubur islam yg len !
hah nak ke mcm tu?
hanya Allah s.w.t je dpt tarik ajal2 kite sume ..
so jgn pndai2 nak tarik ajal sendiri..hurmm...
hebat kan penangan cinta smpai sggup ilang nyawa...~
hope xtergolong dalam golongan2 mcm ni...
please redha dgn segala ketentuan dr ilahi okeyh..!

hati berbicara : kalau kita bunuh diri dgn gantung nnt esok2 Allah s.w.t akan kembalikan kite dgn gantung diri gak..gantung2 n hidup n then gantung balik pastu hidup...(kat alam barzakh nnt) kalau hiris tgn ha smpai mcm tu lah..huhu takut kan..so jgn buat bnde2 mcm tu ye ! 

Mati tapi hidup !!!!

3 ulasan:
Salam camat pagi sume..
huhu baru ade feel nak tulis entry baru bile duk didalam pink ! wink2* hehe
Ok x new tmplate ..hehe lau xok angguk je lah ye..~
hurmmm pagi ni bangun lambat ..masuk2 keje terus bukak blog haha..
nasib lah dpt pekerja malas mcm qaseh ni ye..
xlame lg bankrup kui2 

mati tp hidup !
ape tu mati tp hidup?
kalau mati so mati lah kan nape hidup balik..huhuhu 
hurm korang pernah x kena tipu dalam bab2 kematian tp bukan sehari dua tp lame dah ~
konon2nya maybe kawan tu dr dunia maya ..
tp 
walaupun dlm dunia maya korang dah lame kawan dengannya 
baik sgt kira kamceng dah..'
tempat kamu luahkan perasaan gembira,sedih n anything else..
tUp2 korang tahu yg dia ni meninggal ...innalillah ~
mesti lah rase sedih kan wpun dunia maya je...hurmmmm
kamu pun berdoa lah bagai nak rak ..meratapi kematian ye jap n feel kehilangan ~
lame korang dah redha dgn kematian dia tuh
tiba2 rupa2nya kOrang dpt tahu sebenarnye dia mash belum 'pass away' agy 
ape perasaan korang ye?
n nape dia buat mcm tu kat korang..
better terus trg kalau dah xsuka kan..jangan lah memalsukan kematian yg OLOK2
benda mati pun boleh buat main ye..huhu 

qaseh xpernah alami situasi mcm tu tp org2 yg rapat dgn qaseh pernah alami..
bOyfie die dikatakan meninggal tp alih2 still hidup agy n bhgia agy ..sihat walafiat xde cacat celanya..
hUrmmm nape lah buat perasaan org mcm tu kan...
kalau xsuka or nak menjauhkan diri juz ckp..saya dah xsukakan awak lagi!
tu lebih baik dr menipu hal2 kematian...
nnt mati sungguh kan org dah xcaye dah ~ 
so lu pikirlah sendiri ..'
jangan cuba2 buat alasan mati untuk melarikan diri okeyh...dunia ni mmg besar tp sebenarnye kecil sgt...
dgn kehendak Allah s.w.t pasti akan terbongkar jugak

hati berbicara : hanya Allah s.w.t yang boleh mengambil nyawa kita ~ jgn mempermainkan kematian...huhuhu

"KENAPA DIRI AKU BERTUAH?"

9 ulasan:
Salam mat petang sume...
pe khabar korang sume?hope sihat2 je ye..
jOm juin ga nak..
qaseh juin GA ni ..jOm


yang dianjurkan oleh tuan tanah kedaung http://aliesyafairuz.blogspot.com/
kalau nak jUin kLik siNi

syarat2nya kOrang leh tgk kat sane tau..
adiah nye korang yg pilih sendiri nak adiah pe tp jgn lah rumah banglo hek2 pokai lah tuan tanah...
hadiah yg dia mmpu as a stUdent ~ hihihihik
n kena buat entry knape korang bertuah ~

sEtiap org sebenarnya bertuah ~ ade kelebihan2 masing2..n qaseh juga !jom bace !
follower yg ke 60
qaseh bertuah cOz qaseh ade mak , ade ayah , ade akak , abg n adek...sume nye cukup legkap n masih ade nenek sorang je lagi belah mak...family yg menyayangi diri ni wpun kdg2 qaseh ase qaseh ni bukan anak yg baik sgt tp nOty n degil amat...

qaseh bertuah agy sbb qaseh salu dpt cabutan bertuah haha poyo je..xlah selalu tp ade jugak dapat..

bertuah agy cOz Allah s.w.t sentiasa uji qaseh kat dunia ni ... diuji dgn mcm2 dugaan tp ade agy yg hidupnya penuh dgn ujian2 yg agy berat ..so qaseh bertuah sbb setakat ni mampu lagi tangani ujian2 tu wpun air mata ni mmg xmmpu halang tuk terus keluar ~ tp Allah s.w.t sentiasa beri sifat kesabaran tu ..sob3x..thanx ya Allah s.w.t kerna terpilih dan disayangi ~

lagi2 ~ bertuah sbb ade kawan2 yg sgt3x baik didunia yg nyata...kawan dunia akhirat yg salu membimbing diri ni wpun skang msg2 sibuk tp bez sbb dpt kawan mcm tu...n cantek sgt ..

lastly qaseh bertuah sbb disaat2 qaseh kesedihan n kegembiraan  ade seseorang yg sgt memahani..sentiasa ada tuk diri qaseh...itulah my love qaseh heee..bersyukur sgt kehadiran dia lam hidup ni ase sgt2 bahgia..n me too akan mmbhgiakn dirinya..insyaAllah...nak jd isteri yg baik untuknya nnti ~!

bERTUAH SBB QASEH IALAH QASEH!!!!WPUN KDG HIDUP NI ASE MCM NAK PUTUS ASA TP QASEH BAHAGIA DGN HIDUP QASEH..HOPE LEPAS NI ALLAH PERMUDAHKAN SEGALANYA ..insyaAllah 

sekian time kasih !
jangan pernah berkata bhwa hidup ni malang andainya kita belum mencuba merasai n hadapi hidup2 ni wpun onak duri yg melanda 

Tarikh tutup adalah pada 31st December 2010
adiah?hehe adiah terpulang pd penganjur ..terima seadanya n adiah yg qaseh nak mestilah nak menang ! hehek...~ 
thanx penganjur ga ni 
nak tag


Rezeki yang cukup vs rezeki yang tidak cukup2!

4 ulasan:
Salam satu malayia..
entry hr sabtu hehehe ~

sume org mendambakan rezeki yg byk kan ?
me tooo ~
tp ade rezeki yg cukup n rezeki yg xcukup2!
nape jadi mcm tu ye?

katakan lah kita ade duit RM50 n then tibe2 dtg seseorang yg dlm kesusahan 
yg sgt2 memerlukan bantuan n kite pun terkesan dgn kesusahan tu
kit epun berikan separuh dr jumlah wang yg kita ada tu...
iaitu sebanyak RM25 so baki yg kita ada jd RM25 gak
tentulah duit kita berkurang kan?
tapi tu bagi kita..
bukan pd ALLAH S.W.T...~
jika kita ikhlas membantu wang kita sebenarnya bukan berkurang tp semakin bertambah 
"bandingan org yang membelanjakan hartanya kerana Allah ibarat sama seperti biji benih yang menerbitkan tujuh tangkai,tiap2 tangkai tu pula mengandungi seratus biji.Dan ingatlah Allah s.w.t akan melipatgandakan bagi sesiapa yg dikehendakinya 
(surah Al-Baqarah = ayat 261)

ok kalau kita lihat pd pndangan biasa mmg wang kite berkurang tp kalau kita lihat dgn mata hati wang kita bertambah menjadi RM17500
benar ke macam tu?
sebenarnya wang yg 'bertambah' xboleh dilihat dari jumlahnye sahaja..
tp yg penting dari sudut keberkatanNYA
kalau rezeki sudah berkat sikitnya mencukupi banyaknya boleh diagih2kan ~
berbanding rezeki yg tidak mencukupi sedikitnye tidak cukup n banyaknye tidak memberi kepuasan
sbb tu berlaku rasuah..bila kaya harta nya tp miskin hati n keberkatannya ~

kita yakin Allah s.w.t adalah al-razzak (maha pemberi rezeki) dan al-wahhab (maha pemberi) 
bila seorg insan memberi kpd insan lain krna ingin mndapatkan keredhaan Allah s.w.t maka Allah s.w.t akan menggantikan sesuatu itu dgn benda yg lebih baik mgkin tidak dr segi kuantiti tp dari segi kualiti ~
sayidina ali pernah berkata ''harta yg boleh menjadi milik kamu sebenar ialah harta yang kamu gunakan ke jalan Allah s.w.t 

ada orang yang pendapatannya kecil saja tapi kehidupannya terurus,anak2nya baik,isterinya solehah keluarga nya yang bahgia kerna rezekinya yg mendapat keberkatan 
ada pula si kaya yang hartanya melimpah ruah tapi mendapat isteri yg melawan cakap,anak2 yang liar ,pembantu rumah yang lari dan seribu satu masalah tapi anehnya kdg2 rezekinya tu tidak pernah cukup2!

hati berbicara :
kalau kita diberikan pilihan mana satu yang kita pilih?rezeki yg cukup atau rezeki yg tidak cukup2!tepuk dada tanyalah iman ~


GIVEAWAY SAYA NAK CURSOR TU JUGAK

Tiada ulasan:
Salam satu malaysia 
camat petang
skang juin gA lak yg di tag oleh sis ellen syg..
dianjurkan oleh cik nadia tomel

ok korang2 kena juin tau

tag 3 org tawan kawan
kaeizu
biarlah rahsia
kyleril

hati berbicara : saye nak cursor tu sbb cursor saye dah carik lah...hehehe

"Contest Mimik Muka MENARIK!"

8 ulasan:
Salam satu malaysia nak juin cOntest ni lak...~
ase2 qaseh (orang terlambat yg juin contest ni hehehe)
yang dianjurkan oleh ckin
kalau nak juin
syarat2 penyertaan ada disana okeyh..
jom memeriahkan agy hehehe
-
-
-
-
-
-
-
mimik muka yg dipertaruhkan...tah lah ni menarik tertarik ke menarik penarik simpati hehe
dengan keluasan mata agak2 berape ye haha..~



ok sekian time kasih hehehe..
pic hari ni neh nak pergi keje td sempat snap sikit buruk rupe eh,,
mak mentua jgn tengok na....hehehe :)

tarikh tamat :
25 DISEMBER 2010

mangsa tag 
-sis ellen td sis tag qaseh hehek...nak gak tgk muke menarik sis heh2(gelak noty)
-pwincez na 
-eka n torress
-naz (hehehehe teringin gak nak tgk muke beliau yg menarik hik2) 

hati berbicara :
ngah pikiaq nak wat contest ape...woahhhhhhhhhh


Cinta perlu waras

12 ulasan:
Salam satu malaysia 
post entry cepat2 sebelum line sengal dtg menyerang ~ woahhhhhhhhh



cinta perlu waras?
apabila sudah temui lelaki yang membahagiakan hidup kita
sentiasalah hargai kasi sayangnya...
kerna lelaki itu akan hadir sekali je dalam hidup kita,,
hargai nye sebelum terlambat...


alkisahnya teng treng teng teng ~

ade seorang gurl dah berkahwin selame 7 tahun dgn suaminya si polan2..si polan2 ni juz kerja cikgu je tp  gurl tu pulak seorang eksekutif...
tapi diorang akan bercerai xlama lagi...
hurmmm xcukup kah 7 tahun tu untuk mengenali hati budi ?
atau kedudukan gurl yg lebih tinggi tu mmbuatkan perceraian terjadi ?
byk persoalan yg timbul..tp rupanye2..
cinta pertama gurl tu membuat kan dia beralih arah lagi..
gurl tu lupa yg cinta pertama nya dulu sudah beberapa kali mengecewakan hatinya..tp dia saje yg mengagungkan cinta pertama tu sebagai 'raja'..
cinta pertamanya juga selalu memandang rendah pdnya dulu kerna dia brpakaian kolot dan dia sggup berhabis duit untuk kelihatan cantik di depan cinta pertamanya tu...
itukah cinta yang waras?????
disaat dia terkontang kanting di tinggalkan begitu je dgn cinta pertama tu..
disaat tu lah hadirnya seorang lelaki yg sekarang ni menjd suami dia ..
seorang lelaki yg sgt matang dlm berbicara ,pendiam dan mempunyai aura yg sgt hebat..
tp gurl tu hanya memperalatkan lelaki ini sptmana cinta pertamanya pernah melakukan hal yg same kpdnye..
tp lelaki tu xpernah menunjukkan kekesalan dan menjadi tempatmu melepaskan amarah..!
malah lelaki yg gurl tu permainkan selalu menyokong disaat2 kesusahan..
akhirnya lelaki n gurl ni disatukan dlm majlis yg ringkas tp cukup meriah;..
n gurl ni salu berkate bhwa bhgianya dia kerana lelaki ni xprnah merungut bila rumah tidak berkemas..
lelaki ni wpun letih masih menolong mengemas rumah
bgtu mudah perjalan gurl ni sbgai isteri
dua tahun kmudian dia dikurniakan anak..
bhgia nya mereka disaat tu mmbuatkan sape2 yg melihatnye akan jelez..

tahun ketujuh perkahwinan nya..
gurl tu menyatakan hajat nya untuk berpisah dgn suaminya itu yg selalu bersusah payah
lebih tragis lg gurl tu menyatakan bhwa dia xpernah bhgia
cinta pertamanya dtg kembali bila bertemu di 'facebook'
sungguh bijak cinta pertamanya menyusun kata2 bhwa sgt kecewa dgn hidup n rasa brsalah dgn gurl tu.

reaksi suaminya pula tidak melarang jika gurl tu nak berpisah sgnnya lantaran gurl tu ckp dia xbhgia lagi brsamanya...tp didalam hati suaminya itu penuh dgn kedukaan..~
sudah tersurat akhirnya bercerailah mereka...
3 tahun kemudian
terjumpa url ni di sebuah gedung
wajahnya amat cengkung dan tidak bermaya ..bagaikan mayat hidup~
cinta pertamanya yg dia puja telah meninggalkannye setelah habis sume harte2 gurl tu dikikis..
bekas suaminya pula telah berkahwin dgn seorang janda ahli perniagaan yg berjaya..
tp dia telah meninggalkan malaysia
kerana ingin melupakan segala kenagan pahit sbb kegagalan rumah tgganya..
gurl tu sering kali mengutus surat kpd bks suaminya..
tp hati bekas suaminya telah tertutup rapat...krna pengorbanannya dulu xpernah dihargai ~
dan tiada ruang lg untuk gurl tu kembali..

sesungguhnya banyak pengajaran yg boleh diambil..

hati bebrbicara :
tidak salah untuk mencintai lelaki namun biarlah diri kita juga dicintai sepenuhnya oleh lelaki itu..apabila sudah temui lelaki yang benar2 boleh membahagiakan diri kita..sentiasa hargai kasih syg yg diberikan ..adakalanya peluang hanya datang sekali dan kita xmungkin untuk merasainya lagi..jgn dikejar bayang2 yg belum pasti sdgkan benda berharga sudah di sepan mata...

haisyyy sedeyh lak eh...sob2...T__________________T


Tension!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11 ulasan:
Salam satu malaysia...
hUhu ari neh qaseh tensen ..
tapi bukan hr ni je 2 3hari lepas dah tensen sangat..
sbb nye internet down sgt2...
xboleh nak lawat blogger2 yang lain..
huhuhu 
ampun maaf dipinta...
bagi yg datang jenguk tu..
tp qaseh xsempat nak pergi lagi
kerana masalah line..~
huhu dapat update entry je tu pun syukur alhamdulillah..
emmm nnt line ok qaseh pegi bw sume2 ye..
jangan abaikan blog ni tau sbb qaseh xjenguk korang 
tp masalah masalah masalah line yang xabes2~ 
huhuhuhu ~
tambah2 lau blog yang berat mmg xmampu nak pergi lawat..
sory ye 
adios ~

hati berbicara : salam sayang buat kalian semua ..happy blogging ~ adesss T___________________T
kalau korang nak tinggalkan link kat komen ni pun boleh ....nnt qaseh pergi lawat2 n follow yg belum qaseh follow okeyh...mood down when line down ...huuuuuu uuuuuuu

Proses2 pembentukan manusia ~ kuasa Allah s.w.t

2 ulasan:
Salam satu malaysia...
jom2 kite tengok proses2 kite lam kandungan ...
hehehe dalam pelajaran sains pun ade dulu2 kan..
mase cikgu mengajar korang duk tidur(tu qaseh )hehehe
papepun ni lah kuasa Allah yg xmmpu ditandingi oleh sesiapa pun ~
syukur alhamdulillah

perjalanan yg panjang sperma menuju ke sel telur ~

Sperma yang telah bersusah payah berenang siap membuahi sel telur..
Pembuahan:
Dinding rahim yang baru siap dibuahi:
Sel telur yang dibuahi menuju dinding rahim:

Embrio mulai terbentuk, disini yang terlihat adalah awal pembentukan kepala:












Manusia sempurna, yang siap berjuang melawan hidup...


hati berbicara : pasni entry sal proses pembentukan ayam lak hehehehe 




Orang kafir dah semakin biadap

22 ulasan:
Salam satu malaysia..
Qaseh nak share td ade someone share dalam email..
qaseh baru tahu ttg pic ni..xtahulah korang dah lame tahu..
tapi bila tengok ase macam bengang sgt..
ase mcm nak menyumpah2 !!!!
rasa macam nak nanges pun ade
cuba korang nilai apa yg org2 kafir buat..
shittttttttttttt!!!!!!!!!

No 26

2 ulasan:
Salam satu malaysia ..
ada ape dengan no 26??

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yan g berAKAL" - Al-Imran 190





Bencana Tahun 1500-2000:





26 Jan 1531 gempa bumi di Lisbon , Portugal , 30.000 orang tewas


26 Jan 1700 gempa di Laut Pasifik, dari Vancouver Island, Southwest Canada off British Columbia hingga Northern California, Pacific Northwest,USA. Dikenal sebagai megathrust earthquake.


26 Jul 1805 gempa bumi di Naples , Calabria , Italy , 26.000 orang tewas


26 Aug 1883 Gunung Krakatau meletus, 36.000 orang diperkirakan tewas


26 Dec 1861 gempa bumi di Egion, Yunani


26 Mar 1872 gempa bumi di Owens Valley , USA


26 Aug 1896 gempa bumi di Skeid, Land, Islandia


26 Nov 1902 gempa bumi di Bohemia, sekarang Czech Republic


26 Nov 1930 gempa bumi di Izu


26 Sep 1932 gempa bumi di Ierissos, Yunani


26 Dec 1932 gempa bumi di Kansu, C ina , 70.000 orang tewas


26 Okt 1935 gempa bumi di Colombia


26 Dec 1939 gempa bumi di Erzincan, Turki, 41.000 orang tewas


26 Nov 1943 gempa di Tosya Ladik, Turki


26 Dec 1949 gempa bumi di Imaichi, Jepun


26 Mei 1957 gempa di Bolu Abant, Turki


26 Mar 1963, gempa bumi di Wakasa Bay , Jepang


26 Jul 1963 gempa bumi di Skopje , Yugoslavia , 1.000 orang tewas


26 Mei 1964 gempa bumi di S. Sandwich Island


26 Jul 1967 gempa bumi di Pulumur, Turki


26 Sep 1970 gempa bumi di Bahia Solano , Colombia


26 Jul 1971 gempa bumi di Solomon Island


26 Apr 1972 gempa bumi di Ezine, Turki


26 Mei 1975 gempa bumi di N. Atlantic


26 Mar 1977 gempa bumi di Palu, Turki


26 Dec 1979 gempa bumi di Carlisle, Inggris


26 Apr 1981 gempa bumi di Westmorland , USA


26 Mei 1983 gempa bumi di Nihonkai, Chubu, Jepang


26 Jan 1985 gempa bumi di Mendoza , Argent ina


26 Jan 1986 gempa bumi di Tres Pinos , USA


26 Apr 1992 gempa bumi di Cape Mendocino , California , USA


26 Okt 1997 gempa bumi di Italia



Tahun 2000 - kini



Tsun ami di Aceh tanggal 26 Desember'04, 


Gempa Jogja 26 Mei 2006, 


Tasik gempa 26 Jun 2010, 


Tsun ami Mentawai 26 Oktober 2010, 


Merapi Meletus 26 Oktober 2010.



Ada apa dengan 26.? Trnyata..dlm AlQuran, juz 26 surat asy-syu'ara yg didalamnya pngertian tntg azab Allah... Subhanallah



hati berbicara : huhuhu banyak tanda2 kiamat dah berlaku 
@2010 | www.qasehdalia.com