Perempuan ibarat bunga ~

1 ulasan:
Assalamualaikum...
selamat pagi semua2...sihat x hari ni?
semoga u olz sentiasa berada di bawah payung rahmatNYA...
kalau korang jadi bunga ...
bunga apa yang korang pilih...
wangi ? busuk ? xberbau apa2?
ataupun
cantik ? xcantik ? biasa2 je?
suatu saat bunga itu akan layu ~


perempuan seperti bunga kan..
suatu hari nanti bunga tu pun akan layu..
layu  tapi dipuja2 atau pun layu dikeji2 !
bunga yang cantik xsemuanya wangi kan...
seperti bunga raya...cantek tapi tak ada kewangiannya..
seperti perempuan yang tiada budi pekertinya...~
cantik semuanya perfect di mata lelaki2 tapi budi hancur...! akhlak tipis !
dan nanti suatu saat akan layu dan dikeji orang...
lebih2 lagi isteri yang cantik tapi derhaka pada si suami...
taat dan perintah hilang melayang2 ntah ke mana...~
cantik bukan lah jaminan sesebuah kebahagiaan ~

jadilah seperti bunga cempaka walaupun xsecantik bunga raya..
bau nya sungguh wangi..
ibarat perempuan yang punya nilai budi pekerti yang tinggi..
indah dipuja ....layu pun dipuja2...~
seperti isteri yang taat pada si suami ..hanya mencari2 kredhaan suami dan Allah s.w.t
dipuja2 oleh suami...satu kebanggaan kan?
so mana satu pilihan hati...
bunga raya ataupun bunga kemboja?
ataupun bunga tahi ayam....!
perempuan yang xcantik ...xberakhlak ..urmmm semoga kita xtergolong dalam bunga tahi ayam ye

so xpayah risau dengan paras rupa yang xkan berkekalan tu...
risau lah dengan ketaqwaan yang ada dalam diri..
risau lah kita dari golongan bunga yang mana,,
risau lah untuk mengejar ketaatan suami..
risau lah untuk mendapat keredhaanNYA dan suami kelak...
alhamdulillah..kalau itu yang dirisaukan pasti kita xkan membebankan suami kita nanti n kelak tidak akan menariknya ke neraka... :)

suatu saat nanti rupa yang cantik..rupa yang biasa..
kelak akan dikerumuni cacing2 dan ditimbusi tanah...
di liang lahad yang sunyi dan gelap..
adakah rupa itu menolong kite disegenap inci kita berada?
lansung tak !
huhu ~
semua itu hanya lah pinjaman Allah kat kita so appreciate it kearah jalan yg betul :)
sometimes kita lalai dengan pujian2 orang...
n pujian tu kdg2 buat kan kita bongkak..
dan bongkak tu menjauhkan kita dr syurga Allah s.w.t
hurmmm abg ben cakap pujian tu xboleh bawak ke mati betullah tu kan..
so rendah diri ,,, n low profile je :)
besederhana lah dalam kehidupan seharian kita...
nanti orang akan menghormati kita kerana budi akhlak kita bukan menyanjungi brdasarkan rupa 

hati berbicara :
panjang lak bebelan pagi ni hehehe
rujukan









1 ulasan:

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com