Jaga 7 sunnah Rasulullah S.A.W

3 ulasan:
Assalamualaikum semua..
dah kenyang dah..
korang  yg belum makan tu..
cepat2 g makan nnt kan pengsan lak..
xmo tolong hehe..
bagi yg puasa tu ..selamat berpuasa...

nak share 7 sunnah Rasulullah lak..tadi dah cite pasal dajjal kan..
dah bace belum?
haaa malas ye nak bace kalau benda2 baik ni...
hahaha..xpe lah..juz amek iktibar okeyh...:p

cerdasnya org beriman ialah org yg mampu mengolah hidupnya sesaat..yg sekejap untuk hidup yg panjang..hidup bukan untuk hidup tetapi hidup untuk yang Maha hidup..hidup bukan untuk mati tapi mati itu lah untuk hidup...hidup kembali suatu masa nnt...kan kita akan dibangkitkan kembali rite?
kita jgn takut mati..jangan lupakan mati..tapi rindukan mati..kalau boleh kita xmo mati kan?sebab ape ye?sbb masih belum cukup amal untuk dibawa ke sana...kerana mati itu adlh pintu untuk berjumpa dgn Allah s.w.t ..mati bukan cerita akhir hidup..tapi sebenarnye mati adalah awal hidup..
wah2 pjg bebebo nasihat ye..kikiki...
nak bace...juz bace..
xmo bace...tutup mate ...:p
ok lah ape yg 7 sunnah tu ye..

pertama
tahajjud..kerana kemuliaan seorg mukmin terletak pada tahajjudnya..
kedua
membaca Al-Quran sebelum terbit matahari,.alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia..sebaiknya mata membaca Al-Quran dgn penug pemahaman..
ketiga
 jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah. 
keempat
 jaga solat dhuha..kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha
kelima
bersedekah setiap hari...kerana Allah s.w.t suka org yg bersedekah dan malaikat Allah selalu mendoakan org2 yg bersedekah setiap hari..
keenam
jaga wuduk.. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, "Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah". 
ketujuh
 amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.

hati berbicara :
sharing is caring...same2 membentuk peribadi mulia...hehehehe

3 ulasan:

  1. sme2 kte tngkatkan amalan harian kte.. kejayaan sese0rang i2 bgantung kpd ketaqwaannya kpd Allah swt.. insyaAllah..~ ;p

    BalasPadam
  2. thanx sharing the info dear ;)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com