Gadis 14 tahun mangsa bunuh

8 ulasan:
Assalamualaikum..
u olz..
semalam dok kat dapur..
dengar2 berita dalam tb3 ..
ade kes bunuh lagi..
pelajar lagi pulak tu yg di bunuh..
ape nak jadi ngan dunia sekarang?
ase mcm sedih sgt n takut dah..
macam dunia ni dah xselamat..
nape suke2 tarik nyawa orang?
ya Allah sungguh hati ni rase takut n sedih ...
xtau lah ape yg ade dlm hati org2 yg sanggup buat bnde2 kejam mcmni...
xfikir ke ape perasaan org2 lain..
haisyyy teruk betul!
semoga dilaknat Allah s.w.t kelak..!!!!!!

BATU PAHAT: Mangsa pembunuhan kejam yang ditemui kira-kira 100 meter dari rumahnya di kebun sawit di Parit Ju Darat, Tongkang Pechah di sini, kelmarin, dikatakan sempat menghantar SMS nyawanya terancam kepada seorang rakan ketika kejadian, Rabu lalu.
Malangnya, mangsa, pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Putra Tongkang Pechah, Siti Mazni Abdul Rahman, 14, gagal memberi lokasi menyebabkan rakannya itu tak dapat memberikan bantuan dan mendiamkan diri.
Nenek mangsa, Mailiah Idris, 62, berkata perkara itu dimaklumkan bapa arwah, Abdul Rahman Hassan, 43, apabila dia mencari anak sulung daripada empat beradik itu sehari selepas dilaporkan hilang.

“Saya ada di rumah ketika kejadian dan Siti Mazni memberitahu ingin keluar rumah untuk bertemu rakan di kawasan berhampiran pada kira-kira jam 5 petang.

berita selanjutnye :hmetro


8 ulasan:

  1. tu lah dunia zaman sekarang,dimana2 psti ad pembunuhan, lg pon itu semua dah takdir kot, kita hanya merancang, tuhan yg menentukan

    BalasPadam
  2. @YULhurmmm takdir?takdir ke suka2 bunuh membunuh macam nak jadi tuhan dapat tarik nyawa orang..xde perikemanusiaan langsung..ye mmg kita hanya merancang kan tapi xadil lah mcm ni...hurmmm

    BalasPadam
  3. tah la erk, lumrah manusia sekarang mmg cmnie, dimana2 aja mesti ad kes sebegini, dunia dah nak kiamat, yul tak berani nak komen ape2, hoho

    BalasPadam
  4. bunuh-membunuh nie sentiasa wujud sejak zaman Qabil dan Habil lagi... cuma sejak tertubuhnya media komunikasi spt spt, suratkhabar dan tenet, baru kita rasa mcm kerap sgt kes mcm nie... tak kira zamanbila dan siapa kita, sentiasa harus mengamalkan sikap berhati2 dan tak mempercayai org lain demi keselamatan diri.

    BalasPadam
  5. @Jo Qusarytq for advice n info joe...a.ah betul jugak kan..sbb dulu2 pun kite belum lahir lagi...n xtahu ape2..now tgk salu kat tb..byk sgt kes2 mcm ni rase takut..tq advise ye.insyaAllah..hanya Dia dpt lindungi kita

    BalasPadam
  6. nyawa tu hak mutlak Allah..tapi ramai pula yg mencabar hak tu..bukan setakat bunuh org..bunuh diri pun dah pandai..

    BalasPadam
  7. @tengkorakemas
    emm yg bunuh diri tu atas diri dia..dia yg pilih jalan hidup dia..yg geram ni org lain yg suka2 bunuh org huhu...

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com