COVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT!

14 ulasan:
Assalamualaikum..
selamat pagi gud morning heh2..
tadi qaseh kena tag...
so nak buat jugak kempen ni 
kempen ape?
kempen aurat dear..
tq tag ye cyg miszsheyla

jom same2 support

pandangan tentang tutup aurat...emmm qaseh pun manusia biasa je...kdg2 ade jugak melakukan kesilapan sama ada dlm sedar or x...manusia biasa yg sering kali melakukan kesilapan...tentang aurat ni kte semua dah besar dah diberi akal fikiran kan....sometimes ade yg boleh terima teguran sometimes ade jugak yg xboleh terima teguran...ade satu keadaan tu bila di tegur huhu kena marah balik..tu hanyalah pengalaman...so pikirlah yg mane baik n yg mane buruk..aurat bukan sekadar menutup rambut...aurat perempuan seluruh badannye..kecuali muka ,tapak tgn kaki..n semuanya aurat...kdg2 suara tu pun aurat kan...kalau kita cuba untuk menjadi yg lebih baik so jalan ke arah tu akan terbuka dgn keredhaan Allah s.w.t...bukan berubah sepenuhnya tp cuba untuk berubah ...
ok bulan sebelumnye kita pakai baju ketat2..
so bulan ni kita cuba pakai baju2 longgar2 sikit...
bulan dulu kite tayang2 rambut..
bulan ni cuba2 pakai tudung ..
bukan suh pakai tudung labuh ala2 ustazah ..
tp try tutup rambut tu..
lame2 bila dah biasa kita akan selesa..
Allah akan bukak hati kita
untuk terus berubah...berubah ..dan terus berubah..
bukan susah nak berubah..
tapi atas diri kita untuk berubah hehehe
so akal yg diberi juz gunakan dgn baik..
jom sama2 berubah ke arah yg lebih baik...biarlah badan kita jadi tatapan bakal suami kita je nnt...insyaAllah huhu...kalaupun kita pernah melakukan dosa2...jalan taubat masih ada..jgn dikenang dosa2 lalu..ia nya hanya memakan jiwa dan diri sendiri...so jom same2 kite berkempen wpun kita bukan manusia yg sempurna...tiada yg sempurna di dunia ni dan tidak dinamakan manusia jika kita sempurna :)

hati berbicara :
salam ukhwah ..
thanx penganjur yg menganjurkan kempen ni...so boleh lah kite fikir sejenak ...

nak tag 3 orang
-sis pija
-ceekeen
-ain

14 ulasan:

  1. salam qaseh..

    kempem yang bagus..kurang2 dpt gak pahala..thanks coz tag akak...muah...:)

    BalasPadam
  2. yeay....ceekeen dah kene tag...maceh lah yer dalia..nnti ceekeen wat entry kempen ni k...muah2..

    BalasPadam
  3. like dis entry so much~~^^,,insyaAllah kte brubah ckit demi sdikit,,:)

    nak beli keychain o brooch y cumeyl2?handmade tau~~hehe,,

    http://zieadikchuwetz90.blogspot.com/2010/12/usaha-tangge-kejayaan.html

    BalasPadam
  4. @zie~azharizalira'zyes dear..berubah sedikit sedikit lame2 jadi bukit...insyaAllah kite jenguk ye

    BalasPadam
  5. @Khair Zawawikhair zawawi kite mmg bagus haha perasan jap..yup jom same2 berkempen

    BalasPadam
  6. qaseh.. sgt bagus ni.. love it ;)

    BalasPadam
  7. aurat bukan bg perempuan je, lelaki pun ada..bila lah pemain bola negara kita nak tutup lutut..senang je, pakaila tight..

    BalasPadam
  8. thanks for supporting ye semua!
    semoga usaha kecil kita semua ni diberkati Allah =)

    BalasPadam
  9. @tengkorakemastau xpe...laki pun de aurat jugak..salu kai seluar pendek tunjuk bulu betis huhuh

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com