Bismillahhirahmanirrahim !

13 ulasan:
Assalamualaikum..
selamat petang korang sume..
kalau perasan header qaseh dah bertukar wajah...
jeng2..
credits to my love sbb buatkan yg baru hehe..
mengade2 kekaseh hatinye ni nak pelangi jugak 
haha amacam ?
ok kan..cantek lah tu kikikiki...
nak share tentang kalimah 'bismillahhirohmanirrahim'
pendek je kan kalimah tu..
tapi banyak yg kite boleh manfaatkan..
ayah ade jugak cakap kalau nak tido bace sebanyak 21 kali..
xtau lak nape...nak tau nape?
jom tgk rahsia disebaliknya...toink2!

nak bukak hadis ni hehe..
dalam hadis Rasulullah s.a.w barangsiapa yg membaca bismillah 21 kali sebelum tidur maka :
dia akan dihindari dari mati dalam keadaan mengejut/mendadak
dia akan dihindari dari meninggal dlm keadaan tenggelam
 dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran
 dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan
 dan kan dah ada kisah dulu2 kalau korang pernah baca..or xpenah baca leh lah baca sekarang hihihi

 Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM  
 setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci         
 pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai    
 pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll.       
 Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM pada saat akan          
 melakukan sebarang aktiviti.    
                                                     
 Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya 
 terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu     
 ketika sang suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan: "Wahai  
 isteriku, ini aku amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik.."          
 Lalu sang isteripun menerimanya dengan mengucapkan                         
 BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan membuka almari dengan mengucapkan           
 BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan    
 BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan
 mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM.     
                                           
 Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka     
 sang suami mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut.   
 Lalu ia kembali ke rumah dan ketika isterinya pulang dia pun meminta       
 kepada isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.    
 Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan                 
 BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia          
 menyimpan emas tersebut.. Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan
 basah (air laut) lalu menyerahkannya kepada suaminya.                                 
 Melihat emas tersebut basah sang isteri pun menjadi bingung dan bertanya   
 kepada suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah 
 itu menceritakan kejadian yang sebenarnya bahawa dia (suami) telah         
 membuang emas tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan 
 untuk mengetahui manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM.                        
                                                                            
 Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat          
 BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya    
 iaitu:                                                                     
 Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM ketika kita akan  
 mengambil dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun  
 yang baru kita gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak       
 digunakan oleh makhluk lain (gol. Jin), ini dapat kita lihat apabila kita  
 menaruh pakaian maka ketika kita gunakan kadang terasa gatal dan tidak     
 nyaman.. Memang kita biasa mengatakan bahawa itu adalah pengaruh lembab    
 ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian tersebut telah digunakan    
 oleh makhluk lain dengan cara mereka.                                      
 Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM adalah lebih untuk kaum       
 wanita (pria juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari    
 olehnya sendiri (wanita tersebut) bahawa dia telah melakukan hubungan      
 fizikal dengan golongan jin. Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini  
 benar adanya. Oleh kerana itu kepada kaum wanita mulailah membiasakan diri 
 untuk membacanya.                                                          
                                                                            
 Demikian sedikit penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita 
 peroleh dari mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dalam melakukan        
 aktiviti kita sehari-hari, semoga setelah membaca ini kita semua mulai dapat        
 membiasakan diri untuk mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dalam        
 melakukan aktiviti kita sehari-hari.                                       
                                                                            



13 ulasan:

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com