Bila hujan di dalam hati,pasti ada pelangi yg menanti .....

Assalamualaikum..
selamat petang semua...
huhuhu demam qaseh belum kebah lagi..
macamana nak kebah kalau xmakan ubat !
susah untuk meminta pertolongan di kala kesusahan ~
haisyyy..
maybe when i gone...baru nak appreciate kot..
so petang kang terpaksa lah berjalan2 seorg diri menuju kekedai..
huurmmm sad rite?
its ok..my love always support me...
sekuarang2nya itu dah cukup buatkan ht ni sgt2 gumbira !
n esok dah tekda xmo pergi kerja,..
bos kepale saye sudah hampir meletup ni...!
harap maklum ye...

ahhh kdg2 hati merintih sakit..
jiwa meratap hiba..
dengan ujian2 yg datang..
tanpa ketahui sakit itu lah mencuci dosa2,,
welll dah lame xsakit..
so qaseh terima dgn redha wpun merintih sayu dalam kesakitann,...ouchhh !
kadang2 kita terpaksa hadapi ujian2 itu sendirian..
tanpa siape2 yg menyokong..
tanpa kawan2 mahupun keluarga ..
dan bila kite keseorangan kita akn jadi seekor rame2 yg akan bertukar seekor hulk..
dan menyalahkan takdir..
menyalahkan maha pencipta 
atas segala2 kesusahan2 yg kita alami..
ya Allah...lemah nya diri ni..
sehinggakan budak kecil mentertawakan kita..
kerana menangis bila di landa kesakitan
hey budak ! ape yg ko tahu..
grrrr !
sehinggakan syaitan mula merasuk jiwa dan fikiran
sekali gus membisikkan kata2 indah di dunia mereka..
tapi kata2 busuk di dunia islam !

tapi pernahkah mendengar pepatah2 ini

mengapa Allah ciptakan pelangi selepas hujan?
mengapa Allah tumbuhkan tanaman dan bunga2 selepas tanah yg kering kontang?
mengapa ku sangkakan panas hingga kepetang rupanya hujan di tengah hari ?
mengapa?mengapa dan mengapa ?
owh soalan2 yg xpernah ade dalam dewan peperiksaan,,,
hurm kalau soalan ni ade..
mesti aqu sekarang duduk di kerusi besar..berjawatan tinggi...
:p

the answer is so easy 
 Kerana tidak ada kemanisan tanpa ada kepahitan, dugaan dan rintangan. Mengecapi kebahagiaan memerlukan pengorbanan. Setiap kesenangan akan ada bayaran. Contohnya Tuhan hadirkan pelangi yang indah dan kicau burung yang menyanyikan kedamaian selepas hujan. 

hati berbicara: 
jgn cepat mengeluh andainya belum mencuba..jgn cepat berputus asa jika jalan2 untuk menyelesaikan sgt panjang...jgn terburu2 buat keputusan andainya keputusan itu merugikan..
juz think rasional..
sabar itu ada pada setiap org2 bertaqwa..
wallahualam 
indahnye menjadi bunga...tapi nanti suatu saat bunga pun akan layu ~

3 comments

  1. minum air suam byk2.. selimut sampai peluh.. insyaAllah kebah.. hehe..

    err.. suka ayat2 kay atas tu.. sweet.. :D

    ReplyDelete
  2. @Solihin Zubir
    solihin tenkayu komen....hehe
    sweet ke?jiwang le tuuu ~ haha

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh..ingatlah sakit tu penyuci dose2 kecil.... :)

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..