saNtau ??

6 ulasan:
salam satu malaysia..
walaupun skang ni dunia dah moden...tp jgn fikir org2 di dunia ni moden jugak..
tapi sebenarnya bertambah kolot..
santau?
ape tu santau?
santau ialah  racun yg paling berbahaya (dibuat drpd berbagai-bagai ramuan); menyantau memberi (seseorang) makan santau: ~ orang yg melakukan sememangnya perbuatan yg keji...


santau ni boleh dilakukan melalui makanan..
so bagi yang suka makan kat kedai tu hati2 bila makan..jgn men lantak je tp cuba amalkan petua yg uztaz sarankan( tgk al-kuliyyah kelmarin ustaz tu ajar cara elak dr terkena santau)
care2nye...bila kita nak minum air..
letakkan jari kelinking dibawah gelas..
sebelum minum tu baca ayat ini..

''bismillahir rahmanir rahim,bismillahi syafi,bismillahi kafi,bismillahimaa'fi..
bismillahillazi layadurruma a'smihi syaiu'fil ardissama'ie wahuassami'ul a'lim...''

n then kalau rasa jari kelinking kita ade rase mcm digigit semut..or panas sdgkan air kita tu sejuk n sebaliknya..lebih baik kita tinggalkan minuman tu ...

kita hanya mampu berhati2 tapi kalau izin Allah s.w.t kita dpt jugak..wallhualam
n try cari ayat2 ruqyah...tanye ustaz ape tu ayat2 ruqyah..

mula dgn fatihah. pastu al baqarah ayat 1-5,102, 163-164, 255-257 dan 285-286.
baca gak surah ali imran ayat 18-19, surah al a`raf ayat 54-56, 117-122 dan surah yunus ayat 81-82
baca gak surah taha ayat 69,
al mukminun ayat 115-118, as soffat ayat 1-10, al ahqat ayat 29-32 surah ar rahman ayat 33-36, al hasyr ayat 21-24, surah al jin ayat 1-9, surah al ikhlas,alfalaq dan an nas. tutup dengan doa bismillah ruqyah


makanan yg disantau biasenye..
ade rambut
kuku yang baru dikerat..
yg xsengaja tu wallahualam lah...


tanda2 org yang terkena santau..
  • Batuk berlarutan, kadang-kadang batuk berdarah dan bernanah dan keluar debu-debu kecil seperti serbuk kaca.
  • Istihadhah yang berpanjangan bagi wanita sehingga satu hingga tiga bulan atau lebih.
  • Sakit tulang belakang terutamanya pada waktu Maghrib dan malam Jumaat. Kadang-kadang sakit menjadi-jadi semasa hendak masuk waktu solat Jumaat.
  • Sakit dan sesak nafas terutama waktu Maghrib.
  • Lenguh seluruh anggota badan.
  • Kuku menjadi hitam dan nafas menjadi busuk.
  • Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
  • Mimpi bahan-bahan miang seperti miang buluh dan ulat bulu.
  • Mimpi bermain dengan benda tajam seperti pisau dan sembilu.
  • Mimpi kanak-kanak kecil seperti mimpi menyusukan kanak-kanak tersebut.
  • Mimpi binatang yang menakutkan seperti ular.
  • Mimpi makan makanan yang kotor seperti bangkai dan babi.
  • Mimpi paderi Kristian, sami Budha atau bermimpi pergi ke tempat-tempat ibadat bukan Islam.

kesan2 santau
  • Boleh membawa maut dengan izin Allah s.w.t.
  • Hilang daya ingatan.
  • Kulit akan merekah serta keluar air dan nanah.
  • Tabiat akan berubah seperti seorang yang dikenali dengan penyabar bertukar menjadi panas baran.
  • Badan menjadi bongkok akibat batuk berpanjangan.
  • Badan menjadi licin disebabkan seluruh buluh di badan telah gugur.
  • Kelopak mata menjadi kehitaman akibat daripada tidur yang sering terganggu.
  • Terjadinya kanser dan ketumbuhan.
  • Jika pesakit hamil akan mengalami keguguran.


    Amalkan membaca 3 kali setiap lepas solat dan baca 1 kali sebelum makan atau minum:




    hati berbicara : yaAllah s.w.t semoga kita semua dilindungi dr2 anasir2 jahat...semoga org2 yg mengamalkan bertaubat..dan ketahui lah kuasa Allah itu lebih besar ...yg menciptakan alam ini...amin ya rabbalalamin :)



6 ulasan:

  1. bhye tol huhu mitok dijauhkan dr perkara2 mcm 2 wat family n my lop

    BalasPadam
  2. a.ah mmg bahaye leh bwa maut..so jage diri ye :0

    BalasPadam
  3. santau perbuatan kurafat kerana menduakan Allah..ini kerja orang laknat ..santau nie biasanya menggunakan jin dan syaitan untuk menbawa sesuatu kemudaratan pada manusia ..saya pernah melihat sendiri bagaimana santau ini dtg. ketahuilah doa orang yg dizalimi akan cepat dimakbulkan Allah..

    BalasPadam
  4. Salam kenal.
    baru tau pasal cara-cara nak elak santau ni semua. Terima kasih ya. boleh amalkan ni. Tapi lebih baik kurangkan makan kat luar kan. Satu cara kurangkan risiko kena santau.

    BalasPadam
  5. wah mmg info yg bagus ni...mintak jauh la semua menda ni...

    qaseh..tenkiu ye utk komen di entry cik tom..appreciate it ;)

    BalasPadam
  6. wan muhammad : betul tuh Qaseh setuju...doa org2 yang dianiaya dimakbulkan Allah s.w.t.

    zezebel : salam kenalan jugak ...yup lebih baik makan kat umah je..org puan jarang mam kat luar leh masak tp laki lah salu mam kat luar..

    cik tom..thanx komen jugak hehe hargai juga..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com