Sandiwara saham lelaki ?

6 ulasan:
Usah kaca disangkakan permata,
kalau sudah dinamakan intan,
terpalit lumpur tetap berharga,
teguhkan hati dan jiwa bila lelaki menawarkan sandiwara..
jgn terlewat mencatat takdir menjadi bonekanya..


salam satu malaysia...
jom2 kite korek sandiwara2 lelaki..
lakonan bersulam dusta sllu dikaitkan ngan laki kan,,mengapa??????
meskipun tlh dinyatakan bhwa sandiwara or penipuan xberpihak pd mana2 gender..
nmun...kbnyakannya lebih kpd lelaki haha..
jgn mare ha,,,
tp ade juga perempuan yg bersandiwara...
tp xbyk mcm laki lah kan..

pe ye permainan sandiwara lelaki ?

 bermain wayang ~
ada lelaki brbangga mendabik dada bila dpt  lebih dr satu tmn wanita..ade gak ngaku jaguh dikalangan temannya...so kite kne peka lah ye..tajamkan deria penglihatan kpd prsekitaran jejaka2 yg mndampingi kita..
contohnye..
kalau masuk keta lelaki tu peka lah trhadap bau2 bauan aroma wangian wanita,aksesori yg bukan milik kamu yg trtinggal dlm kete die..
nasihat :
selain mendah telinga mendengar pujukan..godaan dan bermacam alasan helah atau pujuk rayunya..apa kata dalam diam korang menyiasat..jeng2!

dOngeng pRihatin ~

laki tahu kelemahan wanita lebih2 lagi bila dah tahu maklumat ttg kita (wanita)..berhati2 dgn sandiwara simpatai lelaki ye,..wanita harus ingat xsemua laki2 jujur ..sbb ada lelaki yg cuba mengambil kesempatan disebalik simpati yg diberi....emosi yg lemah memudahkan si laki2 mengambil kesempatan..
nasihat : jgn mudah terbuai dgn simpati2 mereka lebih2 lagi laki2 yg baru dikenali..jgn nanti beban masala yg digalas tidak tertanggung pulak ye anak2...

tOpeng personaliti

sandiwara popular dikalangan lelaki..
korang nak laki yg macammana?
dari lelaki yg jenis mr. perfect? sehingga lah laki yg tiada rupa,sederhana ekonominya tapi baik hati?..maaf anda silap jika mmbuat pertaruha spenuh hati dan jiwa kpd semua lelaki versi tersebut..
helooo ...ini soal hati dan perasaan..jgn sekadar pandang,lihat dan dengar okey..
nasihat : dalami peribadi empunya diri sebelum berani memperjudi hati..sbb yg segak n tampan xsemestinya buruk perilaku smentara yg tiada rupa telus dan jujur orgnya..plg malang dlm hidup prempuan bila jatuh hati pd org yg tiada rupa malah buruk jiwa dan zalim hatinya!

persembahan duniawi

tepukan gemuruh buat lelaki yg sggup brbuat apa sahaja semat2 ingin kelihatan hebat di mata masyarakat terutama sekali mangsa2 nya iaitu wanita..permainan yg cukup kreatif ..kereta mewah,wang ringgit dan byk agy ..persembahan duniawi yg akan memukau mate wanita ke perangkap ciptaannya..
nasihat : jgn mudah terpedaya dgn selautan janji2 manis..oh sudah terlambat jika ceo syarikat pembinaan rupa2nya supir majikan saje hahaha

seribu setia 
lelaki plg hebat di gelanggang bicara teknologo maya..dari yahoo massengger hinggalah ke facebook..hahaha..wjah nye terletak dimana2...dia untuk anda dan juga untuk semua..sini dia mengaku bujang...disana mengaku belum berpunya....
so wanita mana yg percaya dialah yg rugi..

10 status bahaya lelaki

lelaki yg menabur kata sayang tetapi masih lg belum bersedia utuk hubungan yg lebih serius ..tu bermakna lelaki tersebut hnya berminat untuk berpeleseran je...!

mmbuat colling2 n meseg mengikut keselesaan die n kemahuan hati nya saje..time korang memerlukan dia..die menyepikan diri ...!

lelaki yg suka bertemu janji tanpa menetapkan ikatan dgn korang..nasihat utuk korang jgn terlalu kerap berjumpa dgnnya atau saham peribadi wanita jatuh merundum

lelaki yg telah berpunya tp kerap berhubung dengan anda..sudah berpunya tp masih menagih kemesraan dr wanita lain..bile pecah tembelang dgn teman wanitanya anda distatus "kawan biasa "

lelaki yg hanya merasakan dia saja yg betul..inilah lelaki yg pentingkan diri sendiri..dan xmungkin memikirkan perasaan org lain termasuk kamu !

lelaki yg kuat mengelamun..(blur) dan tentunya lelaki yg tidak memahami kehendak wanita..inilah lelaki yg korang akan makan hati dgn sikap sambil lewa beliau..

lelaki yg tidak pasti akan kehendak diri sendiri..jika gagal mengenal pasti apa keinginan hati..cane nak kenal pasti keinginan buah hati ?hehek

lelaki yg terlalu obses mendampingi diri anda

lelaki yg suka menjatuhkan lelaki lain demi memastikan saham dirinya lebih tinggi dari lelaki lain

lelaki yg sukar memberi jawapan tepat untuk setiapa persoalan drp yg reneh hinggalah yg serius..usah mencagar harapan krna sikap tersebut mencerminkan bahawa lelaki tu xmmpu membahagiakan diri anda...


hati berbicara : elakkan menjadi boneka sandiwara lelaki yang hanya ingin mengambil kesempatan..~















6 ulasan:

  1. erk..perlu ke gua bgtahu pendapat gua sedangkan gua lelaki tp cantik..camno tuh..huhu

    BalasPadam
  2. saya lelaki pertama komen.. salah satu dari senarai tu ada saya..hahaha tapi...jika yang dicari hanya kelemahan semata2 tidaklah akan temui kebaikan itu..zasssshhh..apa pun pilihan pada diri sendiri..alangkah bgus jika dapat menbaca isi hati seseorang kan2?.

    BalasPadam
  3. nasib baik, incek liquid tade ciri2 diatas. haha saya rase la xde. xde kan..?? lalalala takpe janji gambar laki atas tu mmg cool... agagagaga!

    BalasPadam
  4. one2paii :
    lelaki tp cantik ?
    hahaha..ok lah tu cantik :p

    BalasPadam
  5. wan :
    lelaki ke dua komen ekeke...dalia saje2 ni share..kikiki jgn mare ye wan..maknanya kalau ade semua ciri2 diatas...hek2

    BalasPadam
  6. liQuid :
    haihh tanye kite pulak ade ke x..haha...ok lah tu xde..ye ke xde meh nak tilik sikit...ooooo nmpak lubang hidung ngeeee

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com