Kalau putus cinta kena bunuh diri ke???????saye xsetuju !

19 ulasan:
Salam camat pagi sume...
haishhhh cinta cinta cinta ~
cinta sejati ~
cinta palsu ~
cinta monyet + beruk ~
all aBoUt love..!


adehh pernah x kOrang putus cinta smpai rase nak bUnuh dri !
nauzubillah ~ heeee dulu2 pun pernah jugak ckp camtu bila diluar kawalan tp alhamdulillah sebenarnya xlah smpai camtu kot ..!!
tp de sesetengah tu mmg kalau putus cinta betul2 bunuh diri ..
gile hape?
haisyh kalau dah bunuh diri agak2 dapat balik ke cinta tu ?
langsung xdapat..cinta tu pun xdapat cinta dr Allah lagi lah xdpt..kan dah rugi,.
mati lak sia2...
hello ! dunia ni msh panjang okeyh..maybe kite akan rase kehilangan tp Allah s.w.t tu dah buat yg terbaik untuk hamba2nya lah !
so jangan lah cepat sgt berputus asa ...
masih de kawan2, keluarga n ramai agy cinta2 diluar sane what !
hohohoho so pikir dulu sebelum buat pape2 tindakan okeyh...

yg penting bunuh diri tu xmasuk syurga Allah s.w.t !
n xboleh dikebumikan di kubur islam yg len !
hah nak ke mcm tu?
hanya Allah s.w.t je dpt tarik ajal2 kite sume ..
so jgn pndai2 nak tarik ajal sendiri..hurmm...
hebat kan penangan cinta smpai sggup ilang nyawa...~
hope xtergolong dalam golongan2 mcm ni...
please redha dgn segala ketentuan dr ilahi okeyh..!

hati berbicara : kalau kita bunuh diri dgn gantung nnt esok2 Allah s.w.t akan kembalikan kite dgn gantung diri gak..gantung2 n hidup n then gantung balik pastu hidup...(kat alam barzakh nnt) kalau hiris tgn ha smpai mcm tu lah..huhu takut kan..so jgn buat bnde2 mcm tu ye ! 

19 ulasan:

  1. isy tah pe lam pikiran org yg nak bunuh diri 2...

    BalasPadam
  2. den raso nak tmpr jer org bunuh diri ni.die ingatsettle masalah ker??

    dlm kubur ade soalan paling susah nak lepas kot, salah jawab kene hentam. yang bunuh diri sah2 kene azab.xpela bia la dorg bunuh, den nk tgk dorg merayu2 nak hidup balik

    BalasPadam
  3. cintailah diri kita lebih daripada kita cinta pd org len..so dat kalu clash..xkn sgup smpai nak bnuh dri.. :)

    BalasPadam
  4. bukan saja tak boleh masuk syurga.. cium bau syurga pon x bole..
    dahtu, rasulullah sindri pun tak mandi n solatkan jenazah org bunuh diri.. sbg pngajaran betapa hinanya org bunuh diri..
    nauzubillah..

    BalasPadam
  5. x pernah plak rs nk bunuh diri. nak bunuh ex dgn gf baru dia tu adee le ! grrrrrr

    BalasPadam
  6. ingat masih ada yg sayang ... ALLAH akan gantikan dgn yg lebih baik .. Insyaallah..

    BalasPadam
  7. Sbb tu kalo frust bercinta, jgn suka bersendiri..Nanti mulalah ada bisikan2 halus yang menyesatkan...

    Enjoy life while you can...Dgn cara yg sepatutnye la yeeee...Hehehe

    BalasPadam
  8. hanya org yg xberiman nk mmbunuh dri..carila iman agar dri kita ni xsesat..

    BalasPadam
  9. kyle :
    ntahlah b maybe rase kehilangan sgt kot..jgn buat camtu ye kalau syg xde dlm hidup b hehehehe

    BalasPadam
  10. naz :
    betul tu ..mmg ase nak tmpar tp dah mati pun nk tampar cane..adessss tiada masalah yg xde jalan penyelesaiannya kan ~

    BalasPadam
  11. evagebob :
    betul gak..kalau terlampau berjarap pd percintaan yg belum pasti sbb tu rase sgt2 kehilngan n rase mcm dunia ni kosong...adehhh

    BalasPadam
  12. solihin :
    a.ah kan sahkan nak masuk syurga bau syurga pun xdapat..huhu semoga trhindar dr benda2 mcm tu ye

    BalasPadam
  13. mama ogy :
    haha sabow mama...


    ummi :
    yup betul tu setiap yg hilang pasti akan diganti balik kan..jgn cpt berputus asa

    BalasPadam
  14. adia luza :
    saat2 cam ni mmg penting sgt seorang kawan kan..yg akan memberi sgt..lau xde kawan sbb tu menyendiri n xmo berkongsi dgn org len...tindakan yg bodoh lak diambli haisy ~

    BalasPadam
  15. xde lam hidup b maknenye syg dah xde kat dunia ni....

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com