Kalau putus cinta kena bunuh diri ke???????saye xsetuju !

19 ulasan:
Salam camat pagi sume...
haishhhh cinta cinta cinta ~
cinta sejati ~
cinta palsu ~
cinta monyet + beruk ~
all aBoUt love..!


adehh pernah x kOrang putus cinta smpai rase nak bUnuh dri !
nauzubillah ~ heeee dulu2 pun pernah jugak ckp camtu bila diluar kawalan tp alhamdulillah sebenarnya xlah smpai camtu kot ..!!
tp de sesetengah tu mmg kalau putus cinta betul2 bunuh diri ..
gile hape?
haisyh kalau dah bunuh diri agak2 dapat balik ke cinta tu ?
langsung xdapat..cinta tu pun xdapat cinta dr Allah lagi lah xdpt..kan dah rugi,.
mati lak sia2...
hello ! dunia ni msh panjang okeyh..maybe kite akan rase kehilangan tp Allah s.w.t tu dah buat yg terbaik untuk hamba2nya lah !
so jangan lah cepat sgt berputus asa ...
masih de kawan2, keluarga n ramai agy cinta2 diluar sane what !
hohohoho so pikir dulu sebelum buat pape2 tindakan okeyh...

yg penting bunuh diri tu xmasuk syurga Allah s.w.t !
n xboleh dikebumikan di kubur islam yg len !
hah nak ke mcm tu?
hanya Allah s.w.t je dpt tarik ajal2 kite sume ..
so jgn pndai2 nak tarik ajal sendiri..hurmm...
hebat kan penangan cinta smpai sggup ilang nyawa...~
hope xtergolong dalam golongan2 mcm ni...
please redha dgn segala ketentuan dr ilahi okeyh..!

hati berbicara : kalau kita bunuh diri dgn gantung nnt esok2 Allah s.w.t akan kembalikan kite dgn gantung diri gak..gantung2 n hidup n then gantung balik pastu hidup...(kat alam barzakh nnt) kalau hiris tgn ha smpai mcm tu lah..huhu takut kan..so jgn buat bnde2 mcm tu ye ! 

19 ulasan:

KyLe berkata...

isy tah pe lam pikiran org yg nak bunuh diri 2...

nazirulhazwan~ berkata...

den raso nak tmpr jer org bunuh diri ni.die ingatsettle masalah ker??

dlm kubur ade soalan paling susah nak lepas kot, salah jawab kene hentam. yang bunuh diri sah2 kene azab.xpela bia la dorg bunuh, den nk tgk dorg merayu2 nak hidup balik

evagebob vid berkata...

cintailah diri kita lebih daripada kita cinta pd org len..so dat kalu clash..xkn sgup smpai nak bnuh dri.. :)

Solihin Zubir berkata...

bukan saja tak boleh masuk syurga.. cium bau syurga pon x bole..
dahtu, rasulullah sindri pun tak mandi n solatkan jenazah org bunuh diri.. sbg pngajaran betapa hinanya org bunuh diri..
nauzubillah..

Ogy berkata...

x pernah plak rs nk bunuh diri. nak bunuh ex dgn gf baru dia tu adee le ! grrrrrr

Ummi Izzah berkata...

ingat masih ada yg sayang ... ALLAH akan gantikan dgn yg lebih baik .. Insyaallah..

AdiaLuze berkata...

Sbb tu kalo frust bercinta, jgn suka bersendiri..Nanti mulalah ada bisikan2 halus yang menyesatkan...

Enjoy life while you can...Dgn cara yg sepatutnye la yeeee...Hehehe

Din berkata...

hanya org yg xberiman nk mmbunuh dri..carila iman agar dri kita ni xsesat..

Qaseh dalia adelia berkata...

kyle :
ntahlah b maybe rase kehilangan sgt kot..jgn buat camtu ye kalau syg xde dlm hidup b hehehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

naz :
betul tu ..mmg ase nak tmpar tp dah mati pun nk tampar cane..adessss tiada masalah yg xde jalan penyelesaiannya kan ~

Qaseh dalia adelia berkata...

evagebob :
betul gak..kalau terlampau berjarap pd percintaan yg belum pasti sbb tu rase sgt2 kehilngan n rase mcm dunia ni kosong...adehhh

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin :
a.ah kan sahkan nak masuk syurga bau syurga pun xdapat..huhu semoga trhindar dr benda2 mcm tu ye

Qaseh dalia adelia berkata...

mama ogy :
haha sabow mama...


ummi :
yup betul tu setiap yg hilang pasti akan diganti balik kan..jgn cpt berputus asa

Qaseh dalia adelia berkata...

adia luza :
saat2 cam ni mmg penting sgt seorang kawan kan..yg akan memberi sgt..lau xde kawan sbb tu menyendiri n xmo berkongsi dgn org len...tindakan yg bodoh lak diambli haisy ~

Qaseh dalia adelia berkata...

din :
setuju ~

KyLe berkata...

xde lam hdp b? owh

Qaseh dalia adelia berkata...

xde lam hidup b maknenye syg dah xde kat dunia ni....

KyLe berkata...

xmo mcm 2

Qaseh dalia adelia berkata...

ok cuk doakan kite bersame ~

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com