jGn terlaLu memandang tinGgi pd diri sEndiRi ~

8 ulasan:

salam satu malaysia...
hari xde pe yg menarik coz ase xde mud nak update something yg interesting..
juz nak share about kehidupan kita kat dunia sementara ~

hidup ini umpama roda2..
kadang2 kita di atas..kadang2 kita di bawah...
bila kita berada di bawah..
kita kena selalu pandang ke atas..
untuk kta berusaha untuk naik ke atas...
dan bila kita berada di atas..
jangan lupa memandang ke bawah..
agar kita sedar..
dimana letaknya diri kita..
dari mana asal usul kita..
agar kita tidak lupa..
insan yang berada di bawah kita..
untuk kita bantu mereka..
bersama2 mereka..
meniti saat manis bersama...
dalam kita menempuh hari2 ini...
dan hari2 yang mendatang..
kita xkan lepas dari di uji..
ada saja onak dan duri yang kita kena tempuhi..
hidup ini tak indah andainya kemanisan sahaja yang mewarnainya...
sebab, mungkin ada yang jadi lupa diri, lupa daratan, meninggi diri & berbangga dengan apa yang ada..
api, kemanisan yang berselang seli dengan kepahitan..
kan mengajar kita erti syukur....dan belajar erti menghargai....

hari ini kita berteman...........
hari esok kita keseorangan............
hari ini kita gembira..........
hari esok kita terluka..............
hari ini kita bertemu..
hari esok kita berpisah..........

kita kesepian dan kesunyian..
kesepian dan kesunyian itu kadang2 indah..
kadang2 membosankan..
tapi...............
kesepian mengajar kita menghargai
detik manis yang telah berlalu
dalam hidup kita~
kita menangis~
ada masa dalam hidup ini...
kita perlu menangis agar kita tahu dunia bukan hanya untuk ketawa~
dan..
adamasa kita perlu ketawa agar kita tahu betapa bernilainya setitis air mata...
kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini
kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari....~

apabila aku kesepian
hiburlah aku dengan suaramu...
apabila aku sakit
ubati aku dengan rasa kasih sayangmu..
apabila aku mati,
jangan mandikan aku dengan air matamu..
apabila aku terkubur,
kuburkan aku dihatimu...
bila aku tersesat,
selamatkanlah aku dengan doamu..


hati berbicara : tido dulu ngantok

8 ulasan:

  1. suka mama baca kata dlm blog qaseh ni..mcm bg inspirasi+motivasi lak... :)

    BalasPadam
  2. mama : tq mama salu suPport qaseh with ur nice komen hehe...mama lah inspirasi eceh

    BalasPadam
  3. nice babe:)
    down to earth. xyah nk belagak bile berjaya. nothing yang kekal kecuali Allah:D

    BalasPadam
  4. kobejordan : yup...hanya DIA yang satu :)

    BalasPadam
  5. Wah dik, akak tersentuh ngan notes adik ni..best...keep it up bebeh!!hehe

    BalasPadam
  6. betol tu...setiap manusia ade kelemahannyer...

    BalasPadam
  7. sangat tepat...comel blog u ni ..akak follow eh..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com