Cinta perlu waras

12 ulasan:
Salam satu malaysia 
post entry cepat2 sebelum line sengal dtg menyerang ~ woahhhhhhhhh



cinta perlu waras?
apabila sudah temui lelaki yang membahagiakan hidup kita
sentiasalah hargai kasi sayangnya...
kerna lelaki itu akan hadir sekali je dalam hidup kita,,
hargai nye sebelum terlambat...


alkisahnya teng treng teng teng ~

ade seorang gurl dah berkahwin selame 7 tahun dgn suaminya si polan2..si polan2 ni juz kerja cikgu je tp  gurl tu pulak seorang eksekutif...
tapi diorang akan bercerai xlama lagi...
hurmmm xcukup kah 7 tahun tu untuk mengenali hati budi ?
atau kedudukan gurl yg lebih tinggi tu mmbuatkan perceraian terjadi ?
byk persoalan yg timbul..tp rupanye2..
cinta pertama gurl tu membuat kan dia beralih arah lagi..
gurl tu lupa yg cinta pertama nya dulu sudah beberapa kali mengecewakan hatinya..tp dia saje yg mengagungkan cinta pertama tu sebagai 'raja'..
cinta pertamanya juga selalu memandang rendah pdnya dulu kerna dia brpakaian kolot dan dia sggup berhabis duit untuk kelihatan cantik di depan cinta pertamanya tu...
itukah cinta yang waras?????
disaat dia terkontang kanting di tinggalkan begitu je dgn cinta pertama tu..
disaat tu lah hadirnya seorang lelaki yg sekarang ni menjd suami dia ..
seorang lelaki yg sgt matang dlm berbicara ,pendiam dan mempunyai aura yg sgt hebat..
tp gurl tu hanya memperalatkan lelaki ini sptmana cinta pertamanya pernah melakukan hal yg same kpdnye..
tp lelaki tu xpernah menunjukkan kekesalan dan menjadi tempatmu melepaskan amarah..!
malah lelaki yg gurl tu permainkan selalu menyokong disaat2 kesusahan..
akhirnya lelaki n gurl ni disatukan dlm majlis yg ringkas tp cukup meriah;..
n gurl ni salu berkate bhwa bhgianya dia kerana lelaki ni xprnah merungut bila rumah tidak berkemas..
lelaki ni wpun letih masih menolong mengemas rumah
bgtu mudah perjalan gurl ni sbgai isteri
dua tahun kmudian dia dikurniakan anak..
bhgia nya mereka disaat tu mmbuatkan sape2 yg melihatnye akan jelez..

tahun ketujuh perkahwinan nya..
gurl tu menyatakan hajat nya untuk berpisah dgn suaminya itu yg selalu bersusah payah
lebih tragis lg gurl tu menyatakan bhwa dia xpernah bhgia
cinta pertamanya dtg kembali bila bertemu di 'facebook'
sungguh bijak cinta pertamanya menyusun kata2 bhwa sgt kecewa dgn hidup n rasa brsalah dgn gurl tu.

reaksi suaminya pula tidak melarang jika gurl tu nak berpisah sgnnya lantaran gurl tu ckp dia xbhgia lagi brsamanya...tp didalam hati suaminya itu penuh dgn kedukaan..~
sudah tersurat akhirnya bercerailah mereka...
3 tahun kemudian
terjumpa url ni di sebuah gedung
wajahnya amat cengkung dan tidak bermaya ..bagaikan mayat hidup~
cinta pertamanya yg dia puja telah meninggalkannye setelah habis sume harte2 gurl tu dikikis..
bekas suaminya pula telah berkahwin dgn seorang janda ahli perniagaan yg berjaya..
tp dia telah meninggalkan malaysia
kerana ingin melupakan segala kenagan pahit sbb kegagalan rumah tgganya..
gurl tu sering kali mengutus surat kpd bks suaminya..
tp hati bekas suaminya telah tertutup rapat...krna pengorbanannya dulu xpernah dihargai ~
dan tiada ruang lg untuk gurl tu kembali..

sesungguhnya banyak pengajaran yg boleh diambil..

hati bebrbicara :
tidak salah untuk mencintai lelaki namun biarlah diri kita juga dicintai sepenuhnya oleh lelaki itu..apabila sudah temui lelaki yang benar2 boleh membahagiakan diri kita..sentiasa hargai kasih syg yg diberikan ..adakalanya peluang hanya datang sekali dan kita xmungkin untuk merasainya lagi..jgn dikejar bayang2 yg belum pasti sdgkan benda berharga sudah di sepan mata...

haisyyy sedeyh lak eh...sob2...T__________________T


12 ulasan:

  1. emm...beselah manusia xpnh bersyukur dgn pe yg ada didepan mereka...

    BalasPadam
  2. Qaseh dalia adelia: Hargai kasih sayang dari org yg menyayangi kita....knnn...

    BalasPadam
  3. penting bagi ppuan menyintai, orang yang menyintai ppuan itu lebih dari ppuan itu menyintainya.. kerana kebahagiaan wanita terletak pada cinta yang diterimanya...

    OPs pendapat aku.. yang aku yakin dengan itu..

    BalasPadam
  4. cinta susah nak jangkalaaa..... aduh! boleh buat kita hidup.. boleh buat kita mati.

    BalasPadam
  5. mama setuju!! dont take things for granted....dh ilang baru nk hargai tak guna...

    BalasPadam
  6. kyle :
    insyaAllah saye akan jd insan yg bersyukur kerna memiliki awak sbgai teman sehidup semati saya....

    BalasPadam
  7. lizzie yasmin :
    betul jugak tuh tp kalau xbhgia ckp awal2 jgn smpai bercerai baru nak ckp kan..huhuhu..

    BalasPadam
  8. hairul :
    cinta mati mmg camtu kot hehehe

    BalasPadam
  9. mama :
    yes betul tuh..peluang hanya dtg sekali kan kan kan

    BalasPadam
  10. Hmm....kadang2 manusia ni mmg cepat lupa...Apalah nk dipandang lagi keblkg tu...Bersyukurlah dgn segala nikmat & kebahagiaan yg dikecapi hari ini...Jgn sia2kn dgn harapan yg tk pasti....

    BalasPadam
  11. uhuk....cedihnyaaaa :( sampai hati kan gurl tu....
    uwaaaaaa....saya penah di tempat lelaki tu...saya rasai kesakitannya...waaaaaa.....

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com