Taubat Seorang Hamba ~ meNginsaFkan..... hUrmmmm bOlehkah aku jadi muslimah sejati?

5 ulasan:
     bEz sangat deNgar lagu ni..hurmm tauBat sEorang hamba...xjemu mendengarnya...hidup ni sementara je kan...tah bile ajal dtg menjemput ..takut sgt tp knpe diri ni sUsah tuk berubah...berubah menjadi lebih baik...kdg2 lalai melakukan kewajipan2NYA..kdg2 melengah2kan apa yang disuruh OlehNYA..terlalu asyik dgn duNiawi tapi akhirat menaNti ..tah cukup tah tidak amal yang ade....

                           

ku akui kelemahan diri...
ku insafi kekurangan ini..
ku sesali kejahilan ini..
terimalah terimalah terimalah 
taubat ku ini yaAllah s.w.t...
syahdu je kdg2 menitis air mate mndengar lagu yang penuh asyik ni...
hurmmm macammana lah meniti titian sirat nanti..
adakah aku dalam golongan yang dapat melintasi Titian Sirat sepantas kilat.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat seperti tiupan angin. 
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat seperti burung terbang..
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat seperti kelajuan kuda lumba.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat sepantas lelaki perkasa.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat sepantas binatang peliharaan.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat dalam tempoh sehari semalam.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat selama satu bulan.
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat selama bertahun-tahun.
ataupun
golongan yang dapat melintasi Titian Sirat selama 25 ribu tahun..
hurmmm.... :(




Dalam sebuah hadith panjang riwayat Imam Muslim drpdAbu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud

“Dan diletakkan sebuah jambatan di atas neraka jahannam, lalu aku dan umatku menjadi orang pertama yang meniti di atasnya. Rasul-rasul berdoa pada hari itu : ‘Ya ALLAH, selamatkan, selamatkan.’ Di kanan kirinya ada pengait-pengait seperti duri pokok Sa’dan. Pernahkah kalian melihat duri pokok Sa’dan?” Para sahabat menjawab, “pernah, wahai Rasulullah.”
Baginda melanjutkan : “Sesungguhnya pengait itu seperti duri poko Sa’dan, namun hanya ALLAH yang tahu besarnya. Maka ramai manusia yang disambar dengan pengait itu sesuai dengan amal perbuatannya di dunia.”
Suasana pada saat itu pastinya mengerikan. Suara teriakan, jeritan meminta tolong, tangisan, dan ketakutan terdengar dari pelbagai arah. Lebih mengerikan suara gemuruh api neraka dari bawah sirat yang siap menelan orang terjatuh ke dalamnya. Tidak henti-henti Rasulullah s.a.w. dan nabi-nabi yang lain termasuk juga malaikat berdoa untuk keselamatan manusia,

tapi kenapa kdg2 insaf tu hanya menjengah seketika di dalam hati...
yaAllah aku ingin menjadi hambaMU yang taat..menurut segala perintahmu..menjadi perempuan yang solehah..didunia mahupun diakhirat...bantulah aQu... sesungguhnya aqu insan yang lemah....

myhubby...bantulah bakal isterimu ini ....bimbinglah bakal isterimu ini ke jalan yang benar... pimpinlah daku ke syurga kelak.... same2 kita ke sana meraih cinta yang hakiki... 


wanita sOlehah 
Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran ,
kerana satu hari nanti ianya akan lapuk di telan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman ,
Agar diri ini bersih dan sentiasa mendapat Rahmat ilahi,
Wahai wanita jangan berbangga dengan ilmu duniawi yang kau kuasai ,
kerana ada lagi manusia yang lebih berpegetahuan darimu ,
Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
kerana ada lagi insan yang lebih malang darimu ,
Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya ,
Bersyukurlah diatas apa yang ada ...



 fikirkan sejenak.supaya hati,jiwa dan akal yang pada mulanya bersih  berbicara ..


 
esOk daLia cUti...tiNggalkan kOmen ye....:)
jaga diri anda...hargai diri anda.... selagi nafas masih ada ...
salam qaseh ~

5 ulasan:

  1. (^_^) kita saling bantu membantu k

    BalasPadam
  2. niat seikhls yg blh d dlm hati insyllh...pasti blh..

    BalasPadam
  3. tQ warnida....yup insyaAllah...biasalah manusia sntisa melakukan kesilapan..kecil n besar

    BalasPadam
  4. dah kahwin ker????

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com